Ano, má pravdu, možná ty parametry byly pojmenovány špatně, ale myslím, že asi chápete, o co mi šlo. Tak to pojmenuju vlastními slovy a tuším lépe. Aby byla výsledná dráha letadla po kružnici, musí být vektory sil, které působí na letadlo v takovém poměru, aby výsledný vektor vychýlil letadlo o potřebný úhel v potřebném čase. Pokud by byla síla, která působí na letadlo směrem ven z kružnice větší než je pro danou situaci potřeba, pak by se letadlo nedrželo potřebné dráhy. Představuji si to tak, jako bys potřebný bod rovnováhy „0“ posunul o nějaký kus bokem, aby výsledek rovnováhy byla ta daná kružnice. Pokud si v hlavě takto „zakřivím prostor“ pak už mi vychází nějaké dvě síly, které působí proti sobě, jedna dovnitř a druhá ven. Samozřejmě si nejsou rovny velikostí, protože pak by výsledná dráha byla zase přímka (v tom má pravdu). Ale jsou v protiváze o potřebnou sílu, která způsobuje vychýlení letadla na naší kružnici. Takže se přiznávám, že mám zmatek v pojmech jednotlivých sil, ale představu o tom jak to funguje a co se vzájemně ovlivňuje, mám jasnou. Ještě bych se chtěl zeptat zakladatele vlákna, proč vydělil úhlovou rychlost = w dvěma aby dostal pitch rate = p, nemělo by to být to samé? |
|