Tož letadlo se sdrží na kruhové dráze právě proto, že se obě zrychlení vyrovnájí.
Na letadlo tedy působí odstředivá síla která je v tomto případě rovná dostředivé síle.
A co se týká mé chyby - finální vzroreček byl správný:
w = sqrt(a^2 / v^2)
kde w je úhlová rychlost a ta přímo odpovídá pitch ratu (rychlosti rotace) Tady jsem udělal chybu, když jsem si to špatně představil a bral pitch rate jen jako polovinu w.
Pokud byste si to někdo chtěl spočítat na nějakých reálných datech nezapomeňte na to, že:
- TAS musíte z kt převést na SI jednotku = TAS* 0.514 = m/s
- výsledá rychlost w vyjde v rad/sec, tedy = w * 52.3 = deg/s
S pozdravem
D.
P.S.: Kdybyste někdo měl někdo náhodou zájem vědět, jak se počítá pitch rate pro kompenzaci klopení v koordinované zatáčce, stačí napsat. ))
|
|