FBW jako takové je "pouze" (záměrné zjednodušení) náhradou lanka od řízení k hydraulickému servu. Většina FBW letadel má část řízení s některými servy spojené pro zálohu pořád mechanicky - třeba Airbus má takhle řešenou směrovku a stabilizátor, novější Airbusy mají záložní hydraulický generátor a separátní serva, 777 má třeba mechanicky řiditelný stabilizátor a pár spojlerů na každém křídle.
Nějak se s tím prostě letět dá, i když to není žádná sranda (Blaníkáři si určitě vybaví úlohu s řízením pouze pomocí pedálů a trimu)
Bez hydrauliky je to samozřejmě složitější, ale pořád proveditelné, pomocí změny tahu motorů. I když tohle už je opravdu vyšší dívčí a výsledek nejistý.
Základem je prostý fakt, že to je více méně schopné pokračovat v letu, byť aktivně to pak nějak řídit je už pochopitelně mnohem náročnější. |
|