Vzpomeň si na Helios Air... tam to éro taky letělo a letělo .. a už bylo letadlem duchů, posádka taky nestihla kváknout. Frantíci v atlantiku taky... Takže - ono to jde a stát se to může.
Samozřejmě, hapruje tam to, že (podle medií) tam někdo vypnul odpovídač, ale ... všichni tu čerpáme jen z toho, co vypindala média. A historie nás poučila tolikrát, že média toho vypindaj víc než dost, takže za tím "zdánlivým" vypnutím odpovídače může být něco úplně jiného, a zašel bych i dál .. kdo ví, jestli byl vůbec vypnutý.
Trošku si zafantazíruju ... nějaký technický problém. Posádka si najde (nebo nějak přijde na to), že má odpojit jistič XY. Omylem místo jističe, který chtěli vypnout, vypnou jistič XX, který jistí odpovídač, takže odpovídač se vypne. Dojde k eskalaci problému (dekomprese, či cokoli jiného), piloti začnou klesat, udělají onu otočku, mezitím padnou do bezvědomí či rovnou zemřou, a letadlo dál nějakým směrem (nastavený na autopilotu atd), a až mu dojde palivo, tak žuchne do země....
Jo, je to spousta kdyby, spousta nepravděpodobných kdyby, ale každý, kdo kdy viděl pár závěrečných zpráv z leteckých nehod, tak ví, že za spoustou (ne-li rovnou za většinou) leteckých neštěstí je řetězec naprosto nepravděpodobných událostí, který dohromady dává pravděpodobnost srovnatelnou s výhrou jackpotu ve sportce ... a stejně se dějou. |
|