Ano, nepochybuju, že existuje dostatek možných technických příčin. Nicméně je tam několik faktorů, které mi k tomu prostě nesedí. Zejména ta dlouhá doba následného letu. Musela by to být náhlá příčina, která bleskově vyřadila posádku, ovšem umožnila letadlu dále letět na autopilota až do spotřebování paliva. A možných příčin, které způsobí něco takového, je mnohem méně. Nevím jistě, ale předpokládám že i při totálním výpadku elektřiny z generátorů pořád existuje možnost zavolat alespoň na nouzové frekvenci? Nebo nemáte na palubě nějaké nezávislé rádio s vlastní baterií? Ještě mě napadá, 777 má pokud vím v podstatě FBW řízení, takže aby bylo schopno letět, musí mít nějakou elektřinu. Co tedy mohlo zcela vyřadit posádku, že by nestihla případně použít kyslíkové masky a alespoň se pokusit kontaktovat ATC? Proč vypnutý odpovídač a ACARS už chvíli před posledním kontaktem s ATC? Nemůžu si pomoct, ale na čistě technickou příčinu to fakt nevidím. I když taky nerad přijímám teorii, že pilot vědomě způsobí něco takového. Ovšem nebylo by to ani zdaleka poprvé a i pilot je jenom člověk... |
|