No, já sice nejsem příznivec novinářských nedouků, ale co ti na tomhle vadí? Myslím, že v mezích možnopstí zas po novinářích nemůžem, chtít zázraky, stejn ě všechna zprávy člověk musí číst mezi řádky... Já tomu rozumím následovně:
- někdo v letadle vypnul odpovídač, komunikaci motorů, rozloučil se do rádia s posledním ATC
- prověrka záznamů vojenských radarů oblasti nepřinesla nic.
- na rozdíl od posledních spekulací o vystoupání do stratosféry se proto předpokládá, že spíš vyklesal pod hladinu dohlednosti radarů
- letadla na satelitních snímcích byla postupně identifikována a ztotožněna se znáýmými lety, až zbylo pár obrázků nějakého letadla, které tam někde letělo - a k němuž se nenašlo nic. Jeho let směřoval přes Andamany, Nikobary (k Cejlonu?)
- z toho se soudí, že to byla ta zmizelá 777.
- poslední takový zachycený satelitní "duch" je 6 hodin od posledního prokázaného kontaktu - pak už nic. Předpokládá se proto, že letadlo nakonec spadlo do Indického ocelánu
http://technet.idnes.cz/foto.aspx?r=tec_technika&c=A140314_132243_tec_technika_jm
Zajímavá a zatím neupřesněná je "stopa domova kapitána" - tedy to, že to byl vlastěn simpták. Výsledek tohoto šetření zatím enbyl ani potvrzen ani dementován, lze tedy spekulovat, že někde něco nalezeno být mohlo. Třeba to, co vlastně na svém simu ten kapitán doma létal, jestli zkoušel na IVAO běžné lety, nebo zkoušel netypické manévry, let s "big body" v 5000 ft a podobné lahůdky. To vše - ať to první nebo to další - by pro vvyšetřovací tým mohly být zajímavé informacxe - které by asi z logu simu mohly být celkem snadno vytaženy. |
|