Nojo, ale to oni dobře věděli a měli pocit, že to vyřešili dostatečně. A stačil drobný problém (třeba ve výrobě těch cells chemicky nekonzistentní elektrolyt nebo mechanicky při balení porušení jednotlivé vrstvy, což vypadá na pravděpodobný důvod) a řetězová reakce se postará o zbytek. Co na tom, že výrobce baterií měl certifikaci ISO blablabla a Boeingu garantoval, že jsou naprosto bezpečné, když to ve výsledku projde systémem až do letadla.
Tohle je hlavní problém dnešních letadel - to co lítá už není Boeing nebo Airbus, ale stovky malých a velkých firem, co se na tom podílejí. A nad tímhle vládnout pevnou rukou a spolehnout se naprosto na všechno je opravdu nadlidský úkol. Ale všechno vyrábět v jedné fabrice už je dneska naprostá utopie...
No a pokud jde o tu důvěryhodnost...lidi i novináři, kteří to veřejné mínění defacto vytvářejí, mají hodně krátkou paměť Čím větší společnost, tím více vazeb na stát, tím menší problém. Podívej se třeba na Air France nebo ten příšernej UTAir - každou normální aerolinku by jejich Safety record dávno položil...ale lítají si vesele dál, jakoby se nechumelilo...
Jeden takovej Dreamliner nám stojí na Gatwicku už měsíc...to, že se pořád odněkud vrací z půl cesty nebo naopak někde neplánovaně zůstává, o tom už i antiletecký Daily Mail nudí psát...já tomu éru moc fandím, je to takovej sebevědomej pokus dopravu někam výrazně posunout a přitom to pořád nechat letecky příjemný éro. Ale je to pořád taková betaverze, ještě víc než byla A380...Ale že by to nějak lidi odrazovalo letět s tím na dovolenou? Spíš naopak... |
|