Jenže nezapomeň, že oni ty konstrukční změny stejně u všech 787 dělat musí. Sice trochu o něco jednodušší, ale pokud neodstraní samotnou přičinu, tak je velké riziko, že nakonec budou muset dělat změny ještě podruhé a to už včetně změny typu baterií. Nevěřím tomu, že pokud by ještě jednou nějaká Li-ionka v 787 vyhořela (byť bude v bezpečnějším obalu), nedostal by 787 zákaz, dokud nebude typ baterií změněn. Takže podle mě by bylo nejekonomičtější do nových kusů už Li-ionky necpat a postupně je vyházet i z létajících kusů 787. Pořád nějak nemůžu zkousnout to řešení ve stylu "nevíme čím to je, příčinu tedy nemůžeme odstranit, ale dáme tomu pevnější obal". To mi prostě k letectví nesedí a pokládám za standard, že při vývoji nového modelu jsou známé potencionální příčiny problémů povinně eliminovány. Zvlášť když řešení je relativně technicky snadné a ne finančně likvidační. |
|