Dreamliner nepoužívá Li-Polky, ale Li-ionky, konkrétně Lithium Cobalt Oxide typ. To jen tak na okraj.
Kachno kachno....
Li-ion baterie dokážou být poměrně bezpečné, hlavně moderní typy. Proč trval Boeing na staré a pravděpodobně nejmíň bezpečné technologii Li-ionek a nezvolil modernější a bezpečnější Lithium Metal Phosphate nebo Lithium Iron Phosphate vědí jen oni. Zřejmě jejich kapacita nestačila pro potřebné zatížení.
Přiznání si chyby není v letectví bohužel občas příliš běžný jev a zachování si tváře před veřejností bohužel stálo historicky lidské životy.
To jak Boeing vyřešil problém s baterkama pochopitelně taky není žádné tajemství - obecně jde o odolnější konstrukci bedny ve které je baterie uchycená, monitoring a lepší odvětrání případných spalin vně letadlo. Detaily i příslušné dokumenty si určitě najdeš. Nic než bastl, a neřeší to vznik problému (na kterej při vší snaze zatím nepřišli, i když to ukazuje spíš na výrobní vadu jednotlivých cells, než problém s nabíjením) ale fungovat to může. A rozhodně to není tajemství
Fakt někdy jak rádio Jerevan... |
|