...zpráva také deklarovala, že měli povolené lety s druhou osobou na palubě, dokonce i lety s druhou osobou na palubě s prvky akrobacie či vyšší pilotáže (nechce se mi přesně hledat znění ve zprávě).
Složitější je otázka, co znamená v kategorii Experimental Obchodní přeprava, či Obchodní let. Obecně můžeme říct, že obchodní let je let za úplatu s přepravou osob či nákladu z bodu A do bodu B. A jsme u jádra pudla a to je spíš pro legislativce a právníky:
- je seznamovací let s letadlem v kategorii Experimental s úhradou nákladů považován za obchodní let, je-li proveden z místa A do místa A?
A chce mi tu někdo tvrdit, že příšlušné úřady o těch letech nevěděly, když toho byl plný internet jak inzerátů, tak fotek a videí? Nebo na druhou stranu příšlušné úřady o tom věděly, včetně toho že to je protizákonné, nepovolené, nelegální a já nevím co a nezasáhly? Že by Kocourkov?
Mně zkrátka zvedlo to jednoznačné prohlášení pisatele a následné reakce.... (a pokud si on mohl napsat demokraticky tu poznámku já jsem na ni mohl demokraticky reagovat ). A námitky, že netřeba do tohoto případu šťourat mi jsou taky proti srsti (a to i přesto, že jsem Jirku velice dobře znal a lítal jsem s ním, což jsem tu i psal) - o tomto konkrétním případu by bylo dobré se mezi létavci hodně a podrobně bavit a rozebírat, protože z toho plyne strašně moc ponaučení. To ostatně z každé kraksny, ale tahle je ukázková.
A vůbec - reakce na jakoukoli kraksnu má být - kdyby nelítali, tak by se to nestalo?!?!
Peace, brothers!
|
|