Nejsem profesne od letectva, ale dava mi to smysl...
Nalet je jen cislo, nevis kde ho nalital a jak ho nalital, pokud je nalet nekolika tisicu hodin v podminkach vzdy dobreho pocasi a letist s ILS nebo letani na LNAV/VNAV overlay nebo primo IAN, nema pilot zkusenost s rozhodovanim v spatne realne situaci (na simulatoru treba nenasimulujes pojeb za divert, ze...)
Nemluve o tom ze dneska neni pro noveho pilota problem nalitat stovky az tisice hodin jen v cruise, s pristavanim jen v simu - typicke treba u Cathay Pacific, ze novacky nabiraj na pozici cruise relief.
Proti tomu clovek co tech samych par stovek/tisicovek nalital hopsanim na narocna letiste v regionalce s kulturou spolecneho rozhodovani bude IMHO mnohem lepsi a zkusenejsi pilot v krizove situaci, i kdyby mel tech hodin jenom polovicu nebo snad i tretinu.
U vojaku bych pak rek ze se spis da predpokladat, ze litaj nejruznejsi cviceni zamerena treba i na litani za spatnych podminek, a cim vic maji naletu, tim vic maji zkusenosti s litanim i v narocnejsich situacich. |
|