No počkat, můžeme.. Kategorie LSA normálně je, jen v USA.. Ty letadla, co se tady podle ní staví splňují předpisy v USA..
Pak je tu v ČR Fridrichova ELSA, což je v podstatě kategorie vycházející z LSA jen s tím, že stavitel si na letadle musí odpracovat minimálně 300 hodin tže se to prodává jako forma stavebnice, má to MTOW 600 kg jako LSA ale nesmí se s tím z ČR..
Tže ty kategorie jsou, jen v ČR to je takové z mého pohledu jalové..
Kdyby se zvýšil UL MTOW limit z 450 třeba na 550, tak by to dle mého nebyla taková rána, jelikož ty letadla ( vzhledem k tomu, že jsou stavěna i na LSA) to zvládají a ubylo by řečí o tom, že když si do toho sednou dva normální chlapi, tak mají na benzin 15 kg..
Dle mého, v oblasti předpisů v podstatě laického, pohledu jde o to, že předpis pro UL letadla je zastaralý, je z dob, kdy se dalo do kupy pár trubek, plátno a motor z trabanta a na tomhle harampádí (Slukaři odpustí) se létalo.. A aby se nenašel nějakej Franta, kterej si udělá UL mastodonta se kterým se někde zabije, tak se řeklo že to bude 1 pilot + jeden pasažér, že to bude s pádovkou myslím 64 km/h na MTOW a že to bude mít jen jeden motor a max. 450 kg..
A na tomhle se to staví i dnes.. Jenže kompozity a celkově pokrok dovolil, že se teď staví letadla jako je Sting S4, Sirius, Shark, Millenium, Dynamic a pak Tecnamy, které vypadají jako dospělá éra, jsou skvěle vybavena a v případě Sharku a Millenia nebo samozřejmě VL-3 jsou i velice rychlá a pořád splňují to, co je psáno předpisu..
A dle mého splňují i to, že na ně stačí UL papíry s z mého pohledu poměrně malým náletem při výcviku..
Myslím si, a vím, že to není jen můj názor, že ty předpisy pro UL by chtěli trošku předělat vzhledem ke skutečnostem, které se toho týkají.. Např. výše zmiňované zvýšení třeba 550 kg..
Toť můj pohled na věc.. |
|