To je ňáiký divný, tohle... jak tomu rozumět: "se letadlo navrhne pro MTOW v UL kategorii ale nadimenzovane je tak, ze zvladne LSA predpisy" ??
Letadlo musí splňovat určité pevnostní předpisy (rázy, koeficienty, namáhání,.. atd, obálka géček) - a pokud se takto pevné letadlo hmotnostně vejde do UL (cca 450 kg, nevím přesně ty kilíčka), lze je registrovat jako UL - ale když majitel chce, tak klidně jako GA.
Pokud vím, tak výjimka je jen na záíchranný systém a to jen u některých letadel, ty plováky "navíc" - nejsem si jist, jestli tak ty předpisy stojí...
Pokud je letadlo těžší (pevnostní prvky, větší nádrže, dvouposádka...) tak se do UL kategorie "nevejde" a dosud muselo být registrováno jako GA nebo "experimental". Nyní je lze ještě mezitím vklínit do kategorie LSA, která je "jednoduchá jako UL, ale hmotností (650 nebo kolik to je) se blíží GA"
Není to náhodou spíš takhle nějak? |
|