FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 28. 11. 2024, svátek má René Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Aviatikov sen III Jeden příspěvek | Celý strom
Aviatikov sen III   25. 11. 2012 / 10:32
Gonzo
http://gonzoaviation.blogspot.sk/2012/11/blog-post_25.html


Ivan
 

Aviatikov sen III   25. 11. 2012 / 12:45
Kachna   
mě by zajímaly provozní náklady,...
 

Aviatikov sen III   25. 11. 2012 / 19:24
Lejzy
Na tu babu?
 

Aviatikov sen III   25. 11. 2012 / 20:25
Kachna   
to je otázka. Na toho Siria to snadno vypočítám,....
 

Aviatikov sen III   25. 11. 2012 / 13:26
leonell
Jo pěkný, akorát škoda, že tam není víc vidět.

Co si pamatuju, tak aby se tím mohlo u nás lítat bez velkejch papírů, tak to musí mít MTOW míň jak 450kg. A tohle má víc. Jedině snad kdyby to dávali po částech a člověk si to doma smontoval.

 

Aviatikov sen III   25. 11. 2012 / 20:34
Lukas.wz   
A kolik to teda ma..?
 

Aviatikov sen III   25. 11. 2012 / 21:08
leonell
Tak jsem dohledal POH ULL.
Má to MTOW 472.5 kg a využívá to výjimky, kdy je možné přesáhnout těch 450kg pokud zbytek připadne na záchranný systém.
A zcela klasicky je hned vedle POH pro LSA s MTOW na necelých 600 kg
 

Aviatikov sen III   26. 11. 2012 / 00:19
Lukas.wz   
No samozrejme.. 472,5 je pokud je letadlo vybaveno zachrannym systemem.. To je normalni postup, ne vyjimka.. Napr. pokud je to na plovakach, je tam MTOW limit zase o neco vic, myslim ze 650 kg pro LSA.. Funguje to tak, ze se letadlo navrhne pro MTOW v UL kategorii ale nadimenzovane je tak, ze zvladne LSA predpisy..

A jinak po castech si to koupit muzes, je to v ELSA kategorii..
 

Aviatikov sen III   26. 11. 2012 / 07:32
Vita Zenisek
A neni to spíš obráceně? Éro se navrhne pro LSA a pak se nějakým zázrakem nacpe papírově do kategorie ULL?
Můj názor je, že letadlo, který váží prázdný bezmála 300kg a má 130ti litrový nádrže, nemá v ul kategorii co pohledávat. Když budu optimista a řeknu, že si do toho vlezou dva 75 kg vážící letci, zbývají jim na palivo 3 kg.
 

Aviatikov sen III   26. 11. 2012 / 08:12
Lukas.wz   
Tak obráceně, nadimenzuje se pro LSA a hmotnostně pro MTOW v UL..
 

Aviatikov sen III   26. 11. 2012 / 10:13
pawlick
Já, když letím s tragédem, tak tankujeme pro jistotu do křídel helium Včera jsme letěli do Varů stodvaačtýrou a tam jsme konečně nepřekročili MTOW
 

Aviatikov sen III   26. 11. 2012 / 10:17
Tragédie v JRD
No jo .. ale to Brno o vikendu .. to budeme to ero muset tlačit před sebou ))
 

Aviatikov sen III   26. 11. 2012 / 08:37
kuma   
To je ňáiký divný, tohle... jak tomu rozumět: "se letadlo navrhne pro MTOW v UL kategorii ale nadimenzovane je tak, ze zvladne LSA predpisy" ??

Letadlo musí splňovat určité pevnostní předpisy (rázy, koeficienty, namáhání,.. atd, obálka géček) - a pokud se takto pevné letadlo hmotnostně vejde do UL (cca 450 kg, nevím přesně ty kilíčka), lze je registrovat jako UL - ale když majitel chce, tak klidně jako GA.

Pokud vím, tak výjimka je jen na záíchranný systém a to jen u některých letadel, ty plováky "navíc" - nejsem si jist, jestli tak ty předpisy stojí...

Pokud je letadlo těžší (pevnostní prvky, větší nádrže, dvouposádka...) tak se do UL kategorie "nevejde" a dosud muselo být registrováno jako GA nebo "experimental". Nyní je lze ještě mezitím vklínit do kategorie LSA, která je "jednoduchá jako UL, ale hmotností (650 nebo kolik to je) se blíží GA"

Není to náhodou spíš takhle nějak?
 

Aviatikov sen III   26. 11. 2012 / 09:38
Tragédie v JRD
To první jsi odhadl správně (a předřečník to už uvedl na pravou míru)- letadlo namalované na větší MTOW (třeba 550 - 600) , pokud je samo o sobě dostatečně lehké, tak udělají i UL verzi s levnějším motorem (není potřeba certifikovaný).

S tím LSA je to o fous složitější- sice máme (už asi rok) i u nás kategorii LSA s MTOW těch 600 kilo, ale (nemůžu si pomoct, mě to přijde trošku absurdní) aby jsi mohl éro dát jako LSA, tak to musí být "domácí stavba", nikoli fabrika.

Takže výsledkem je, že výrobci prodávájí "stavebnice ULL" skoro hotových tralala deklarovaných jako 50% stavebnice, s tím, že ti ho pak jakože doskládají apod...
 

Aviatikov sen III   26. 11. 2012 / 10:49
Lukas.wz   
+ to, že s ELSA nesmíš ani přes hranice.. Oceňuju snahu p. Fridricha, ale mě osobně to příjde takové nijaké, jakože nedodělané.. Nějaký smysl to asi má, ale abych si koupil éro jen do ČR, nevím, nevím.. Chápu tak u letecké školy..
 

Aviatikov sen III   26. 11. 2012 / 11:15
kuma   
Já myslím, že smysl LSA nemůžeme hodnotit v této fázi, kdy vlastně se vše teprve dohaduje a rodí. Myslím si, že to ale hlavu a patu má - LSA = letadla jen o fous robustnější a pevnější, že sluka a HiMax - obecně řečeno. Uvidíme, jak to bude za pár let.
 

Aviatikov sen III - MTOW UL LSA ELSA   26. 11. 2012 / 12:05
Lukas.wz   
No počkat, můžeme.. Kategorie LSA normálně je, jen v USA.. Ty letadla, co se tady podle ní staví splňují předpisy v USA..

Pak je tu v ČR Fridrichova ELSA, což je v podstatě kategorie vycházející z LSA jen s tím, že stavitel si na letadle musí odpracovat minimálně 300 hodin tže se to prodává jako forma stavebnice, má to MTOW 600 kg jako LSA ale nesmí se s tím z ČR..

Tže ty kategorie jsou, jen v ČR to je takové z mého pohledu jalové..

Kdyby se zvýšil UL MTOW limit z 450 třeba na 550, tak by to dle mého nebyla taková rána, jelikož ty letadla ( vzhledem k tomu, že jsou stavěna i na LSA) to zvládají a ubylo by řečí o tom, že když si do toho sednou dva normální chlapi, tak mají na benzin 15 kg..

Dle mého, v oblasti předpisů v podstatě laického, pohledu jde o to, že předpis pro UL letadla je zastaralý, je z dob, kdy se dalo do kupy pár trubek, plátno a motor z trabanta a na tomhle harampádí (Slukaři odpustí) se létalo.. A aby se nenašel nějakej Franta, kterej si udělá UL mastodonta se kterým se někde zabije, tak se řeklo že to bude 1 pilot + jeden pasažér, že to bude s pádovkou myslím 64 km/h na MTOW a že to bude mít jen jeden motor a max. 450 kg..

A na tomhle se to staví i dnes.. Jenže kompozity a celkově pokrok dovolil, že se teď staví letadla jako je Sting S4, Sirius, Shark, Millenium, Dynamic a pak Tecnamy, které vypadají jako dospělá éra, jsou skvěle vybavena a v případě Sharku a Millenia nebo samozřejmě VL-3 jsou i velice rychlá a pořád splňují to, co je psáno předpisu..

A dle mého splňují i to, že na ně stačí UL papíry s z mého pohledu poměrně malým náletem při výcviku..

Myslím si, a vím, že to není jen můj názor, že ty předpisy pro UL by chtěli trošku předělat vzhledem ke skutečnostem, které se toho týkají.. Např. výše zmiňované zvýšení třeba 550 kg..

Toť můj pohled na věc..
 

Aviatikov sen III - MTOW UL LSA ELSA   26. 11. 2012 / 12:50
Balooo   
Existuje i přesně opačný názor a to že ULL technika by se měla vrátit tam, kam patří, už vzhledem k tomu, na jakých předpisech je stavěná. Technická omezení jsou poměrně liberální a tak se hodně výrobců tlačí do toho limitního kouta. Ale co se stane, až to bude 550 - za deset let budeme chtít 650? LSA má sice větší hmotnost, ale pevný podvozek, pevnou vrtuli a omezení rychlosti. Problém je asi to, že další skok je až GA, kde už je jiná konkurence a přerostlé ULL obecně na "velký značky" nemá moc smysl dělat, takže výrobci UL jsou tak trochu jako puberťáci - doma v teple jim je těsno, ale venku by je sežral medvěd.
 1x  

Aviatikov sen III - MTOW UL LSA ELSA   26. 11. 2012 / 20:30
Kachna   
Krásně napsané. Do kamene tesati.
 

Aviatikov sen III - MTOW UL LSA ELSA   27. 11. 2012 / 06:25
Lukas.wz   
Je pravda, že i tohle je názor..
 

Aviatikov sen III   26. 11. 2012 / 10:56
Lukas.wz   
Ono to při troše snahy opravdu jde doktore.. Při zkouškách, které jsem viděl, se až divím, co např. kompozity vydrží.. Dřív jsem si to ani nedokázal představit.. A opravdu, UL letadla s MTOW do 450 kg splní pevnostní předpisy pro LSA a někdy i s velkou rezervou.. To problém není..

Jinak k těm plovákům..

1,320 pounds (598.74 kg) maximum takeoff weight (1,430 pounds for seaplanes) (648.64 kg)
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ