To nesmíš Kopříku brát vůbec jako žádné testování vědomostí nebo nějaké zkoušení toho, kdo toho ví víc nebo správně. Právě naopak, spíš jsem chtěl trochu rozproudit debatu na téma Density altitude a to se i celkem povedlo V letectví není zase tolik věcí úplně tak černobílých, jak by se na první pohled mohlo zdát... I na ty otázky co jsem položil jsem nečekal zásadové nebo přesné odpovědi - něco diskusi nepřipouští, něco je zase naopak o zkušenostech. Čekal jsem spíš názory - jinak se na to bude dívat takovej Radimmm, jinak Lowmick (jeho pohled mi u toho chybí! ), jinak Milan, Kuma, SONP, jinak třeba sezónní občasní piloti. V těchhle věcech najdeš občas zajímavě různorodé pohledy ostřílených bush pilotů a na druhé straně těch, co jsou zvyklí lítat rovně po krajince po Evropě...Jinak se na to dívají zásadoví piloti co si váží sami sebe a něco už zažili, jinak nováčci.
A to je právě ten důvod podobné debaty...trocha aktivní osvěty
Takže prosím, žádné zkoušení, testování, ztrapňováni, zatopování...Pérák je skvělé fórum, spektrem lidí od letecví a debatami nemá imho konkurenci, nejen mezi fóry, ale i celkově informační hodnotou obsahu, který tu pravidelně vzniká...
Jinak tvoje odpovědi se mi pochopitelně líbí. Éro jako takové zase není tak moc žebrák, 160bhp motor vůči té hmotnosti není zase taková slabota, jednomotorák co pobere plnou kabinu i nádrže zároveň zase tak moc nenajdeš. Na druhou stranu zase ale ani turbo nemusí být všelék...se Senecou jsem si na pár vysoko položených letišť ve strašným pařáku zalítal a ani 2x200 přeplňovaných bhp není dost...
Ale hlavně vždy platí, že to je všechno jen papírově....když se někdo rád pohybuje na mezních hodnotách, musí počítat s tím, že jakýkoliv problém navíc ho dostane ZA ony mezní hodnoty. Může to vyjít stokrát, ale jednou na něco zapomene, nebo tam bude silnej klesák, nebo bude z jakéhokoliv důvodu chybět výkon motoru (na vrtulovém písťáku se toho může "drobně" pokazit celkem dost) a pak je vymalováno. Proto se v létání všechno zálohuje, počítá s rezervami, plánuje s horší variantou, vytváří ve vzájemně redundantních vrstvách, které je co nejtěžší naskládat za sebe jako ony pomyslné plátky ementálu.
Jenom bych si prostě přál, aby s podobnou zodpovědností a uvědomováním si základních leteckých pravidel lítali všichni piloti. Když jde posunout let nebo divertovat dopravák s pětistovkou lidí, u výletu 4 kamarádů musí být podobné rozhodnutí samozřejmost. |
|