http://www.liveleak.com/view?i=835_1344412426&p=1
Drobná připomínka všem slunečním pilotům na tady mockrát probírané téma Density Altitude. Aniž bych chtěl spekulovat o skutečné příčině této konkrétní nehody (http://www.ntsb.gov/aviationquery/brief.aspx?ev_id=20120701X65804&key=1), jako názorná ukázka důsledků létání hot & high & heavy poslouží výborně.
Létejte bezpečně, pokoušet limity se nevyplácí!
Drobný kvíz:
Předletová příprava
- letiště Bruce Meadows Airport - U63, elevation 6370ft, rwy length 1524m, údolí v kopcovitém lesnatém terénu
http://www.airnav.com/airport/U63/
- Počasí uvažujme krásné letní odpoledne na konci června, teplota kolem 30°C, bezvětří
- Letoun Stinson 108-3 - prázdný 590kg, MTOW 1089kg (cca plné nádrže 190L, 4x77kg živé váhy, 23kg bagáž), dostup 16.500ft
http://en.wikipedia.org/wiki/Stinson_108
1. Jaká je density altitude
2. Jaké očekáváte meteorologické úkazy spojené s horským terénem
3. Jaký očekáváte vliv na výkony letadla
4. Máte 3 kamarády kteří chtějí všichni letět, poletíte?
5. Na jaké přeletové úkony budete klást zvýšený důraz?
6. Letadlo pomalu akceleruje, po krátkém odlepení znovu dosedne. Co může být příčinou? Co uděláte?
7. Po vzletu letadlo nestoupá, letíte proti stoupajícímu terénu a přibývajícím stromům. Co uděláte? |
|