Nemám jako Lowmick a Radimmm zkušenosti s bizjety, nikdy jsem je nelítal a pokud nebudu muset ani nebudu. Ne, že by se mi to nelíbilo, jednu dobu jsem od tom docela vážně přemýšlel...ale životní styl není příliš kompatibilní s nějakou rodinou, pokud člověk nepracuje pro etablované velikány jako např. Netjets.
Doplním jenom můj osobní pohled "zvenku".
Potkával jsem se ale s lidmi, kteří měli bizjety jako první leteckou kariéru a ať to byli studenti na škole nebo teď staří kapitáni kolegové, všichni měli společné dva názory. Perfektní zkušenost z hlediska leteckého (různorodost, množství letišť, lepší kontakt se skutečným lítáním) a zkušenost ke které se už nechtějí vracet z důvodu lidského (nejistota kde budou za týden nebo za měsíc, stres s přípravou a provedením letu, finanční stránka věci).
Pak je tu ještě jedna věc - přechod z bizjetů na klasickou dopravu. Zatímco dřív to byla asi přirozená cesta, dnes je to trochu jinak. Pominu teď z kariérního hlediska trochu extrémní severní ameriku. Existují dokonce aerolinky, kde ti hodiny nalítané na bizjetech ani nebudou počítat - o čemž se přesvědčila dobrá desítka kolegů na jedné roadshow. Doslova jim bylo řečeno, ať jdou "nejprve létat do komerční dopravy na skutečných letadlech a až tam budou mít nějakých 2000 hodin, ať se přijdou ukázat znovu". Jedná se opravdu o citát. Je to extrém, ale obecně pokud chceš mít opravdu jistotu zaměstnáni v budoucnu, potřebuješ těch 1500h na větším multiengine multicrew jetu co vozí cestující, jinak jsou tvoje zkušenosti v zápisníku brány trochu s rezervou...Takže bizjety zařaď buď jako první s drobným rizikem, že budeš muset jednoho dne začínat téměř nanovo, nebo až později po nějakých 3-4 letech lítání dopravy. Seš na to ještě správně mlád, takže máš čas... 
Neříkám že s tím souhlasím, jenom jaká je situace ve světě. |
|