No, u některých strojů funguje....
Pokud si dobře pamatuju dobu, kdy na záchrance končily Mi-2 a objevily se první Ecureillky, tak piloti brblali, že při startu musej hlídat teploty vepředu, teploty vzadu, otáčky tuhle, otáčky tamhle - a když něco překročej, tak všechno dolů - a začít znova, což když se stane při oostrém primárním zásahu je docela otrava (startovací sekvence - cca 3 minutgy na 1 turbínu). Divil jsem se tomu - a tak mi ukázali v Mi-2 přepínač "Zapusk - 1" a "Zapusk - 2" - s tím, že tento předpotopní vrtulník má startovací automatiku, takže se jen po dosažení patřičných teplot a otáček přepne druhý spínač - a jen se kontroluje, zda automat funguje, nebo se na to vyprdnul (což se prý nestávalo často) - a při primárním vzletu to prostě bylo vždycky stejně a rychle.
Je ale fakt, že po krátké době si na Eurocopteří sekvence zvykli - a é-céčka měla tolik jiných výhod, že na Mi-2 vzpomínali nostalgicky, ale zpátky by neměnili... |
|