Tak že:
Když se podívám na zapojení a montážní plán od výrobce (otevřel jsem si PIPER AZTEC) dočetl jsem se následující.
Celý komplet se skládá z Strobe Power Supply který je napájen z 14 nebo 28V (7/3A) a výbojek. K power suply jde standardní kableáž jako ke každému jiném elektrickému zařízení, proto se o tom dále nebudu zmiňovat. Mezi Strobe Power Supply a výbojkami je stíněný třížilový kabel po kterém jde anoda, katoda(ground) a triger.
Pouze na vodiči "anoda" je ono vysoké napětí.
tak že: Ohrožení pilota nehrozí, protože při prodření se stínění kabelu dotkne anody a tím vypadne CB. Pravděpodobnost, že by se prodřelo stínění tak, aby se obnažil pouze drát anody takovým způsobem, že by se vyhnul stínění a dotknul se zrovna lana SOP a to by nebylo spojeno s kostrou můžeme vyloučit.
Možnost vzniku požáru je úplně stejná jako by došlo k prodření jakéhokoli jiného kabelu, jelikož při zkratu vznikne jiskra jak na 12V tak na 400V a přeskoková vzdálenost je i u 400V zanedbatelná.
každopádně v montážním listu je uvedeno:
1. The Whelen interconnecting cable shall be secured in place with
approved aviation techniques.
2. The cable shall not parallel ADF, Gyro or Flux Gate compass leads
closer than 12 inches.
|
|