uf ty mi dáváš. Sice nejsem elektrikář, ale základy mám.
Pilot by ránu dostat neměl, protože vznikem elektrického zkratu by se měla odpálit pojistka v řídící jednotce, možná pokud ta jednotka vyhoří, tak i vypadnout jistič! Pilot tedy ránu nedostane, protože není připojený na plusový a mísový pól zároveň. Ránu by dostal, pokud by místo prodření by bylo vodivě propojeno třeba s kniplem (který by nebyl ukostřený s konstrukcí, což je z konst. hlediska nemožné, bo všechno musí být vodivě propojené) a on by se ukostřil ke konstrukci. V krátkosti řečeno. Pilot dostane ránu, stane-li se elektrickým spotřebičem, protože jedině tehdy elektříina,která prochází pilotem vykoná práci, rovnající se energii svalového třesu + energii přeměněné v důsledku nedokonalého vedení (odporu)
Pokud by prodřený kabel byl v blízkosti palivové nádrže, pak je věc jiná. Vlastně stejná Vzniklý zkrat zajiskří, případně může zahřívat konstrukci. Jak víme z povinného školení CDCCL po AML dle nařízení EK 2042/2003 palivo samo o sobě nehoří! (vhoďte vajgl do cigarety do po okraj naplněného kbelíku s benzínem a já se s váma vsadím o co chcete, že nezahoří) Ale hoří právě palivové páry. Čili, pokud by místo, jak ty píšeš nebylo odvětrávané a v něm by se hromadily palivové páry za určité teploty a nasycenosti prostředí by došlo k samovznícení. Nebo při zážehu od jiskry k zahoření. A že případy samovznícení PRÁZDNÝCH palivových nádrží v letectví jsou známé a nedávno vznikla i nová ATA, tuším číslo 48 (ale ruku do ohně za to číslo nedám) kdy se má za použití nějakého systému plnit během spotřebovávání paliva do nádrží požadované množství dusíku, aby se zabránilo vznícení. Ale i EASA nařídila proškolit všechny AML na tzv. bezpečnost palivových nádrží ve zktratce CDCCL, kde je tato problematika vysvětlována
Samozřejmě, pokud potřebuješ někoho v práci proškolit, jak na EWIS, tak CDCCL, což je vyžadováno ÚCL od MRO, tak se mi ozvi na mail, uděláme zajímavou a velmi konkurence schopnou cenu |
|