Je to asi otázka zvyku - mě na Z-142 naučili si nohy ze špiček pedálu na vzlet a přistání sundavat úplně a řídit spodní část pedálu právě někde místem pod prsty, teď zjišťuji, že je to Chopartův kloub (u pedálů řady Z-4x to jde velmi dobře, poněvadž tam je díra, kam strčit přední část boty, u Cessny to s trocho grifu jde taky) - Při pojíždění např. kolem překážek ovládám špičkama brzdy a patou kolečko/směrovku a zdaleka to (aspoň pro mě) není tak přesné. Ale chápu, že na velkých eroplánech, kde se musí při přerušeném vzletu dost intenzivně a okamžitě brzdit, nelze tuto techniku dobře praktikovat.
A jinak vaší pozornosti doporučuji též video se záznamem z CVR - vyvrací se tam různé nesmysly z médií, jakože borťák nebyl v kokpitu atd. http://mak-yak42.s3.amazonaws.com/Ra-42434.avi |
|