Jak kdy 
Letadla muzou mit ruzny cudlitka kde si to nastavis, obecne je snaha drzet co nejmensi kabinovou vysku (nejvetsi diferencialni tlak). U nekterych letadel si navolis vysku letu a behem stoupani vypousteci ventil necha vystoupat kabinovou vysku na danou hodnotu (na mrnousovi mame ve FL270 cca 9000ft kabinovky pri diferencialnim 5,5 psi, kdyz jdes na FL280 tak ti cas od casu houkne kabinovka nad 10000ft, coz je na kyslikovou masku) a pak uz zvetsuje pouze diferencialni tlak. U letadel, ktera jdou vys je ale stale pozadovano max kabinovka cca 8000ft, pak uz je ten diferencialni tlak vyssi. PC12 ma tusim 5,75 psi ve FL280 s 8000ft cabin altitude, Citation Mustang 8,3 psi do FL410 pri zachovani zminovanych 8000ft kabinovky atd atd.
Nevim jestli to ma pouze PC12NG, nebo i klasicka verze, ale u toho NGcka je jeste prave tlacitko pro rychle tlakovani. To slouzi treba pri prevozu pacientu, nebo se to da vyuzit u citlivejsich lidi pokud jsou nachlazeni. Jde o to, ze eroplan hned po vzletu zacne rychle tlakovat a ma tendenci drzet co mozna nejdele kabinovou vysku shodnou s mistem vzletu. Coz jde mam pocit jen do FL150 nebo 180. Uz si to presne nepamatuju... Pak ti proste ta kabinovka zacne rust.
Na skoleni nam na to ukazovali krasny grafy, jen je nemuzu nikde najit. |
|