4. U velkých mašin je to tak. Dveře jsou dělané v podstatě jako špunt. Tzn. že po natlakování kabiny ten přetlak tlačí dveře směrem ven a tím pádem ještě víc utěsňuje spoje mezi trupem a dveřmi a při hodnotách přetlaku to fakt neotevřeš Nevím jak u Lowmickova éra, ale u velkých dopravních mašin se dveře otvírají tak, že je nejdřív zasuneš dovnitř, pak se trošku pootočí (nevím jestli u všech), mechanismus sklopí část dveří a teprve pak prolezou otvorem ven. Je to celkem komplikovaný mechanismus.
Jiné éra, (např. Boeing 767) mají dveře dělané tak, že se zasunou dovnitř a pak po vedení vyjedou nahoru jakoby pod potahem trupu.
Vždycky ale u těchto typů dveří platí to, že tlačením na ně zevnitř otvor jenom víc utěsníš a neotevřeš a stejně tak, jako je u špuntu ve vaně, pokud máš napuštěné velké množství vody, jde špunt vytáhnout hůř, než když tam voda není 
Jak se takové dveře otvírají máš např. zde:
http://www.youtube.com/watch?v=dijpw392JU0 (Boeing 767 vyklápění nahoru)
http://www.youtube.com/watch?v=AfVnfujHttw&feature=related (Boeing 747 klasické otvírání) |
|