Prdelní čidlo ti to nepřiblíží ani trochu. Absolutně.
Prdelní čidlo neregistruje otřesy, ale trendy pohybu - tedy změny přetížení (+-g) v jakémkoliv směru - a zejména v maličkých hodnotách (ne celá g, jako si dopřáaj stíhači). Prdelní čidlo není jen záležitost vestibulárního aparátu (polokruhové kanálůky uvnitř vnitřního ucha a tam bimslající se krystalky brnkající o chloupky atd.) - ale tonus (napětí) které nám působí gravitace v cévách (hydrostaticky) a ve svalech. Tyto všechny informace jsou podvědomně sbrány (ze svalů pomocí vřetének gama, například) a vyhodnocovány, citliví jedinci si mohou napěstovat "šestý smysl" nejen na identifikaci "že je něco v nepořádku" (to se naučí většina populace) - ale taky co se děje, proč - a kde je nahoře a dole - potažmo - co udělat, aby se to srovnalo. To jsou úspěšní letečtí akrobati (ale taky skokani z věže a taky skokani na lyžích, můstkoví i akrobatičtí).
Prdelní čidlo nemá společného absolutně nic s nivelací a stabilizací zrakového vjemu (!)
naopak - pokud je rozpor mezi tím co vidím a tím co cítím (prdelním čidlem) - vzniká tzv. kinetóza - a jedinec se může až pozvracet.
Pokud někdo má joystick s "force-feedbackem" a pochvaluje si vibrace při pojíždění na dráze a v turbulenci - neberu mu to, ale se skutečnými silami v řízení to nic společného nemá. Stejně tak vibrace obrazu nemají absolutně nic společného s vizuálním vjemem, který má pilot při letu letadlem. Pokud to někdo potřebuje, neberu mu to, ale z hlediska věrnosti simulace jde jednoznačně o krok nesprávným směrem. |
|