FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 28. 11. 2024, svátek má René Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Veľmi zaujímavý program Jeden příspěvek | Celý strom
Veľmi zaujímavý program   1. 6. 2011 / 19:39
jožo
FSPS - Real 3D Cockpit Effect

http://simflight.com/2011/05/24/fsps-3d-real-cockpit-effect/
 1x  

Veľmi zaujímavý program   1. 6. 2011 / 20:56
Brácha
Dyť to umí FSx defaultně nee
 

Veľmi zaujímavý program   2. 6. 2011 / 09:13
Luděk Ch.
Takhle určitě ne.
 

Veľmi zaujímavý program   1. 6. 2011 / 21:20
Pan Letadlo   
Já se u lítání v turbulencích třepu na židli a žádný program nepotřebuju.
 

Veľmi zaujímavý program   1. 6. 2011 / 22:42
Johnny pilot   
Tomu se říká absťák ne?
 

Veľmi zaujímavý program   1. 6. 2011 / 22:16
čmeliak
http://www.youtube.com/watch?v=iqGrk5Nzbvc&feature=related
aj toto je už vymyslené
 2x  

Veľmi zaujímavý program   1. 6. 2011 / 22:26
mano
toto sa mi viac paci
 

Veľmi zaujímavý program   1. 6. 2011 / 22:32
Pan Letadlo   
A není už to trochu overkill? Sice nelítám a ani jsem takové psí kusy v letadle nikdy nezažil, ale připadá mi to jako hlava na pružině.
 

Veľmi zaujímavý program   1. 6. 2011 / 22:37
mano
ked sa robia tke prasaciny tak ta hlava tak fakt skace
 

Veľmi zaujímavý program   1. 6. 2011 / 22:40
xWing   
Tak uz teda vieme ako pristavas
 

Veľmi zaujímavý program   1. 6. 2011 / 23:17
FSPilot   
Tak se zkus mrknout na nějaké video točené v éru člověk to tak nevnímá, protože očima, když se zaměříš na nějaký bod (např. na horizontu), tak ikdyž pohybuješ hlavou, oči drží (to se na obrazovce simulovat moc nedá, protože to bude nějak "spřažené" s vestibulárním systémem).
 

Veľmi zaujímavý program   2. 6. 2011 / 08:30
happypetr   
Tady je přistání s Cessnou na LKSU.A to jsem měl tu ruku s foťákem zapřenou.......ono to opravdu hází.
http://www.youtube.com/watch?v=gBhd_6mh770
 

Veľmi zaujímavý program   2. 6. 2011 / 08:33
kuma   
Přesně - ve skutečnosti to strašně hází - ale když letíš a držíš se beranů, nic takového jako pilot nevidíš
dík za krásné doplnění mého románovitě-dlouhého příspěvku níže!
 

Veľmi zaujímavý program   2. 6. 2011 / 01:15
Teflon_490   
Cteme? "effects are slightly amplified for this video"...takze to navic budes moct i nastavit.
 

Veľmi zaujímavý program   2. 6. 2011 / 07:33
Premek
Hmm, to vypadá zajímavě...

Taky v reálu nelítám, ale mám z toho videa pocit, že by tenhle pohyb mohl aspoň trošku nasimulovat "prdelní čidlo"...

Pěkné, díky za odkaz oběma ;o)
 

Veľmi zaujímavý program   2. 6. 2011 / 08:47
kuma   
Nic ve zlém, ale z toho bych asi blil...

je to ve skutečnosti oldklon od reality - protože sice "natvrdo přesně" zobrazuje, jak by svět viděla videokamera umístěná v našem oku, absolutně - ale absolutně to pomíjí, co s obrazem probíhá na jeho další cestě z oka do lamina quadrigemina a pak dál do spánkových oblastí kůry mozkové.

Velmi zhruba řečeno: vidění je zcela komplexní záležitost a lze je rozdělit do 3 stupňů či fází, chcete-li.

1) příjem obrazu - oko promítne zevní svět na sítnici a optickým nervem pošle kamsi k centru (mezicentru). O.K., to se dá dobře přopodobnit k videočipu - a samotné oko se tedy dá technicky simulovat velice dobře.

2) prvotní zpracování - zpracování obrazu: skládají se obrazy z obou očí, vlastně jakýsi 3D proces, vnímají se objekty, identifikují se barvy, upravje kontrast, zvýraznění, identifikuje se zaostření - posílá se informace zpět do oka, kam se má pootočit, aby byl obraz předmětu zájmu lépe zobrazen. Tohle všechno se ještě dá přirovnat k nám známým procesům digi-video techniky. Sem také patří "stabilizace obrazu" - tedy že obraz není roztřesen, i když na sítnici poskakuje sem tam. Prostě "softwarově" se v centru - překladišti obraz upraví a vyhladí, takže člověk ani nevnímá, že byl objekt roztřesem (a stupeň roztřesení, které je lamina quadrigemina - "čtyřhrbolí" schopno kompenzovat, je nečekaně vydatný. Ke stabilizaci přispívají i drobné kontrastní objekty mimo zorné pole - na periferii - pomocí kterých je obraz "vracen" na správné místo stejně, jako se při tisku vícebarevných archů v tiskárně srovnávají tiskové šablony podle značek v rozích)

3) konečné zpracování - zpracování objektů - to probíhá zčásti na čtyřhrbolí, zčásti ve spánkové kůře mozkové. Zde jde o úplně jinak sofistikovaný proces, který, pokud vím, zatím nejsme schopni digitálně simulovat. Dostupné kamery maximálně rozpoznají "obličej" - oko ale rozlišuje jakýkoliv "typický" tvar, kontrast, barvu - cokoliv, s čím se setkalo, nebo co něco připomíná logickou snytézou obrazů předmětů, které už někdy identifikovány byly. Jakoby existovala knihovna objektů, kterou si zrakové centrum tvoří a vede celý život - a v ní zkouší různé komnbinace, co se čemu podobá, co by asi co mohlo být. Pokud nastane shoda, tato oblast zraku (část zorného pole) je procesně zvýrazněna, i když není přímo ve středu vlastního zorného pole (tedy vnímáme i objekty na periferii, aniž bychom na ně museli "přenést zrak").

To je možníé, protože celé zorné pole nevnímáme stejně - to je obecně problém simulace - pohledu z kokpitu. Jakékoliv zjednodušení - zoom sem, zoom tam - je vždy vnímáno mechanicky a nepřorozeně - s celým zorným polem si totiž to konečné "softwarové" zpracování dělá poměrně složité brikule. Bylo by potřeba, aby tam, kam letíme (koukáme) bylo možné nastavit zoom na 0,75 a na bocích kabiny (pohled z bočních okének) aby byl zoom 1,5-2,0. A mezi tím celkem plynulý přechod. Snad by se to dalo ilustrovat efektem "punch" a "pitch" z různých photoshopů a paintshopů - prostě to, co nás zajímá, najednou vidíme podrobněji, přesněji, kontrastněji - zoom v okolí zorného pole je zcela jiný, než zoom na periferii zorného pole a nejde jen o "rastr" pixel/inch (který je samozřejmě na úrovni sítnice prakticky konstatntí pro celé zorné pole), ale že se zpracování informací o objektech se plynule mění podle potřeby toho, na co máme koukat.

To je jeden z důvodů, proč se při pozorování jasného objektu v okolní tmě oko tak strašně unaví - nemá informace z periferie, pomocí kterých by mohlo pohled "nivelovat" a upravovat "objektově významový" zoom - celá oblast pak pracuje intenzivněji, než je potřeba (hledá se "záchytný bod") - a oko se rychleji unaví.

------

Takže když se z tohohle pohledu podívám na tento program - je to stejné, jako když filmaři simulují let v turbulenci a tlučou kvůli tomu do kamery, aby byl roztřesený obraz (takových filmů je spousta). I když to v turbulenci s člověhem sakra hází, tak dokud si nebřinkne kebulí o palubku nebo temenem do plexiskla kabiny, tak to člověk v letadle praktikcky nevnímá - samozřejmě do okamžiku, kdy jej nenapadne to vnímat, pak si to uvědomí - a je schopen to "pozorovat" - jakmile se ale pozornost upne jinam - třeba na hodnoty na budíkách - tato informace se ztratí a pohled - tedy kmplexní zobrazení - či spíše vnímání objektů v okolí je zase zcela vyhlazené.

Takže ten program je zajímavá hračka, ale simuluje buď někoho, kdo má poruchu komplexniího vidění anebo někoho s hodně, ale hóóódně unaveným zrakem. Já bych si to do simu teda sichr nedal...
Béke, burárum!
 1x  

Veľmi zaujímavý program   2. 6. 2011 / 08:53
Vita Zenisek
Krásně vysvětleno. Sám jsem se pokoušel naznačit i na různých jiných forech, že toto člověk fakt nevidí a různé pluginy pro kývání hlavy jsou tak leda pro zlost, ale důkaz kamerou je důkaz kamerou
 

Veľmi zaujímavý program   2. 6. 2011 / 11:48
happypetr   
Teda dochtóre smekám!Krásně vysvětleno i pro blbce,takže jsem to pochopil i já....
 

Veľmi zaujímavý program   2. 6. 2011 / 11:52
happypetr   
...A navíc to ještě vyvažujem tělem,ale na tu slepici nemáme....a prej jsou slepice blbý....
http://www.youtube.com/watch?v=_dPlkFPowCc
 1x  

Veľmi zaujímavý program   2. 6. 2011 / 12:20
Tomas L.
Jdeš na to moc vědecky Samozřejmě, nesmysl to je, ale jak jinak má ten divák poznat, že jde o turbulence, když mu s tou kamerou nezaklepeš?

Myslím, že smyslem toho prográmku není simulovat přesně pochody v bulvě, ale alespoň trochu človíčku přiblížit prdelní čidlo. Takže to, že bys z toho blil, je vlastně naprosto v pořádku
 

Veľmi zaujímavý program   2. 6. 2011 / 13:40
kuma   
Prdelní čidlo ti to nepřiblíží ani trochu. Absolutně.
Prdelní čidlo neregistruje otřesy, ale trendy pohybu - tedy změny přetížení (+-g) v jakémkoliv směru - a zejména v maličkých hodnotách (ne celá g, jako si dopřáaj stíhači). Prdelní čidlo není jen záležitost vestibulárního aparátu (polokruhové kanálůky uvnitř vnitřního ucha a tam bimslající se krystalky brnkající o chloupky atd.) - ale tonus (napětí) které nám působí gravitace v cévách (hydrostaticky) a ve svalech. Tyto všechny informace jsou podvědomně sbrány (ze svalů pomocí vřetének gama, například) a vyhodnocovány, citliví jedinci si mohou napěstovat "šestý smysl" nejen na identifikaci "že je něco v nepořádku" (to se naučí většina populace) - ale taky co se děje, proč - a kde je nahoře a dole - potažmo - co udělat, aby se to srovnalo. To jsou úspěšní letečtí akrobati (ale taky skokani z věže a taky skokani na lyžích, můstkoví i akrobatičtí).
Prdelní čidlo nemá společného absolutně nic s nivelací a stabilizací zrakového vjemu (!)

naopak - pokud je rozpor mezi tím co vidím a tím co cítím (prdelním čidlem) - vzniká tzv. kinetóza - a jedinec se může až pozvracet.

Pokud někdo má joystick s "force-feedbackem" a pochvaluje si vibrace při pojíždění na dráze a v turbulenci - neberu mu to, ale se skutečnými silami v řízení to nic společného nemá. Stejně tak vibrace obrazu nemají absolutně nic společného s vizuálním vjemem, který má pilot při letu letadlem. Pokud to někdo potřebuje, neberu mu to, ale z hlediska věrnosti simulace jde jednoznačně o krok nesprávným směrem.
 

Veľmi zaujímavý program   2. 6. 2011 / 16:28
Tomas L.
Ale já přece netvrdím, že prdelní čidlo má něco společného s nivelací a stabilizací zrakového vjemu. Já jen říkám, že decentní zhoupnutí, které v reálném letadle prdelí cítíš, ale nevidíš, je v tom prográmku simulováno (nebo lépe nahraženo) jemným zhoupnutím kokpitu. Čili co v normálním letadle cítíš, tady vidíš. A jestli mi takové zhoupnutí v kokpitu naznačí, že jsem se dostal do stoupáku, proč ne?

Krok správným směrem to asi není, ale každý nepřemluví manželku, aby mu při každém letu lomcovala židlí ...

 

Veľmi zaujímavý program   2. 6. 2011 / 16:39
FSPilot   
Bereš to hodně jednostranně Když je to vhodně nastaveno, tak jen z pohledu dokážeš jakštakš určit, co se s letadlem děje (pohyb kabiny ti napoví, jakým směrem se letadlo pohybuje).

Zcela určitě to není krok nesprávným směrem. Jde jen o optickou formu iluze pohybu, nic víc To máš prakticky totéž, jako tvrdit, že pohyblivé simulátory jsou krokem špatným směrem, protože nedokáží vyvolat kladné přetížení větší než 1G, ale i přesto dovedou hodně ošálit mysl. Totéž ma za účel tento pohyb hlavy. Nebude ti hýbat s židlí, ale pomůže ti se vcítit do situace (ale znova zdůrazňuju, je to hodně závislé na nastavení a chování takového pohybu) A platí tu že když je to dobře nastaveno, tak tě to dokáže dost ošálit. Když ne, tak je z toho akorát tak velký průšvih

Úplně stejné to je i např. s TrackIRem nebo FreeTrackem, popř. facetrackem. Nejde to brát jako simulaci pohybu hlavy a rozhlížení, ale jako nástroj (další ovládací prvek podobně jako je joy, klávesnice, pedály nebo myš), kterým můžeš ovládat něco (pohled) v simu. Jinak to taky popírá všechny "pravidla" (nebo jak to nazvat) chování se v reálném prostředí, protože když se ohlížíš, tak se ohlížíš, ne, že natočíš hlavu, ale očima sleduješ pořád jedno a totéž místo (mě osobně to při blbnutí s takovýma hračkama dělá velký problém)
 

Veľmi zaujímavý program   2. 6. 2011 / 17:28
kuma   
Sorry, ale mluvíš s cesty, bullshit!

IR track a spol nic nesimuluje, jen pomáhá měnit úhel pohledu pomocí pootočení hlavy - což je nejpřirozenější. Jistě by totéž šlo nacvičit pootáčením pravé (či levé) paty.

Pokud z prokývnutí "hlavy" - tedy osy kamery proti rámu kabiny směrem dolů dokážeš v simulátoru rozpoznat poryv směrerm nahoru (třeba nalétnutí stoupavého proudu - fakt dost dobrý příklad) - a naučit se na něj reagovat adekvátním (!) kontrapohybem kormidel (!!) tak aby let zůstal plynulý (!!!) - tak to bych chtěl vidět, jak si to našteluješ, abys z tohohle vůbec něco poznal.

Pokud se tï to zdá být krokem správným směrem nepřekvapuje mne to, konec konců jako automatická opozice ani nemůžeš jinak. Jednoduchá rada - pořiď si to.
 

Veľmi zaujímavý program   2. 6. 2011 / 18:34
Tomas L.
Pane, o stoupáku jsem psal já, chudák Ivoš je v tom teď úplně nevinně
A jaký štelování, dostanu kopanec, kouknu na budíky jestli jsou to turbulence nebo stoupák, zjistím že stoupák, snažím se v něm udržet. Co bych z toho měl jinýho poznávat
 

Veľmi zaujímavý program   2. 6. 2011 / 18:44
tonde   
..ivošovi zjebání vůbec neuškodí...
 

Veľmi zaujímavý program   2. 6. 2011 / 18:51
FSPilot   
Preventivně do mě... Aspoň 1-100x za den je třeba
 

Veľmi zaujímavý program   2. 6. 2011 / 23:38
kuma   
Ale ne, cílil jsem dobře.
A názor mám stejný, i když už žádný další vysvětlující odstavec nebudu psát, jen bych se opakoval.
 

Veľmi zaujímavý program   2. 6. 2011 / 18:51
FSPilot   
"automatická opozice" to je pěkné

Příjde mi to jako dobrá věc, která může zpestřit (zlepšit) pocit při lítání doma na monitoru. Neříkám, že by to bylo vhodné do simulátoru jako do krabice, to by byl přirozeně nesmysl

A rozpoznat poryv... no jde to, proč by nemělo? Je snad logické, že když ti kabina "klesne" v pohledu (hlava jde nahoru), tak se letadlo začlo pohybovat směrem dolů a naopak.

A pozor, bereš to z extrému do extrému - takový pohyb nikdy nenahradí prdelní čidlo, nikdy, proto nemůžeš chtít, aby člověk byl schopen na pár palcovém monitoru reagovat na sebemenší podněty tak, aby udržel stoprocentně plynulý let (ostatně, v reálu to zvládneš? ).

Např. v Condoru, když jsem ho zkoušel mi tyhle pohyby pomáhaly spolu s tím pípáním (nevím, jak se tomu říká, jestli je to jenom vario nebo něco jiného) lítat ve stoupácích (a tehdy jsem to lítal na myši a zvládnul jsem i 2h přelet na to, že jsem věděl houby, jak se to má lítat - ne, že bych toho teď věděl víc ). Ve šturmoviku je pro mě pohyb hlavy věcí, která mi pomáhá udržet letadlo v extrémních režimech, atd. V FSce tohle vždycky chybělo až do FSX. Pravda, že při čučení do budíků je to celkem k ničemu nebo spíš na škodu, ale smysl to zcela určitě má např. pro GA a opravdu jen záleží na tom, jak se to nastaví

Chceš teda říct, že kategoricky popíráš filozofii prakticky všech novějších simulátorů?

Tohle si nepořídím, protože je to pro FSX a to lítat nejspíš jen tak někdy nebudu (to spíš X-Plane a tam nevím, jak to s těma pohybama je)

A ano, zdá se mi to být krokem správným směrem k navození lepšího pocitu z virtuálního letu (pochopitelně, čučíš do obrazovky a přirozený vývoj velí co nejvíc se přiblížit filmovaným záběrům, které by měly navodit větší pocit reality) a to ne proto, že bych byl "automatická opozice".

Nastavení toho pohybu bude nejspíš silně individuální věc, ale rozhodně se mi lítá líp v simu, ve kterém se pohled pohybuje (nějak normálně) než když je kabina přibitá k obrazovce (pokud nečumím vyloženě do budíků).
 

Veľmi zaujímavý program   2. 6. 2011 / 21:49
maco
Jenom potvrzuju, že Xplejn toto umí. Akorát je pak celkem nemožné letět vrtulníkem a ladit frekvence nebo něco ťukat do GPS, protože se tam tou myší prostě netrefíš
 

Veľmi zaujímavý program   2. 6. 2011 / 21:57
FSPilot   
Jo, to je vedlejší efekt )) Asi proto mi to po většinu času lítání ve FS9 nechybí
 

Veľmi zaujímavý program   3. 6. 2011 / 06:23
happypetr   
Takové věci řeší druhý monitor.
 

Veľmi zaujímavý program   2. 6. 2011 / 23:39
kuma   
Jako obvykle motáš do odpovědi a argumentů věci, které jsem nepsal. Škoda. Pak ale není divu, že ti vyjde intelektuální průjem. Proto už to nechávám být.
Tacet.
 

Veľmi zaujímavý program   3. 6. 2011 / 09:30
FSPilot   
To bude asi deformace ze školy :/

Ale stojím si za tím
 

Veľmi zaujímavý program   2. 6. 2011 / 13:44
ondras   
Dochtore! Že ty kurňa nemáš co dělat?
 

Veľmi zaujímavý program   2. 6. 2011 / 23:47
čmeliak
ďakujeme za výklad medicínsky ale ako simákov si nás nepotešil, Tvoj pohľad aj analýza je správna, ale na monitore vieme bohužial zobraziť len nepatrnú plochu z tej, ktorú vidíme dvomi očami v reále. Všetko to, čo je okolo nás a mimo monitor stojí, tak pohľad na stojaci monitor na stole tiež nemožno brať ako simuláciu letu. A nikdy to ani nebude 100%. Čiastočne sa sa dá o simulácii letu hovoriť pri pohyblivých simulátoroch s viac stupňami volnosti, ale aj tam vieme navodiť len čiastočné vnemy zmenou uhlu vektora gravitáciealebo jeho hodnoty do plusu alebo mínusu vertikálne. Ako si správne povedal na to aby si sa vedel orientovať v priestore potrebuješ zrakový vnem a vnem gravitácie nie odstredivé ani dostredivé sily. Pri lietaní napr. v turbulencii máš všetky vnemy rozvážené.Očiam sa všetko hýbe terén, interier kabíny lietadla a tak isto aj prístroje a tlaky na zadok od sedačky sa tiež menia a kedže telo je viacmenej voda uveznená v schránke, tak sa nám to prelieva z jednej strany do druhej alebo zhora nadol.
Prečo by sme nemali simulovať aspoň tú časť vnemov, čo vidia oči, keď tú druhú v domácich podmienkach nevieme. Rozhodne mi príde toto väčšia realita ako 2D panel. Okrem toho toto video je demonštratívne, tak aj pohyby sú názorné niekedy až prehnané, nie je to ukážka ako treba lietať v aeroklube ale ako sa zabaviť doma.
 

Veľmi zaujímavý program   3. 6. 2011 / 00:23
kuma   
No - píšeš "Prečo by sme nemali simulovať aspoň tú časť vnemov, čo vidia oči, (atd.)" - a já ti zkusím odpovědět. Protože to, co nabízí tento "program na třes" není ani to, co vidí oko. Princip simulace a jejího přiblížení se realitě - ARAIG - nespočívá v otrockém zobrazení části něčeho (pohledu skleněného oka) ale toho, jak více či méně dovede vyvolat v pozorovateli iluzi, že tam ten děj je "úplně živý". Kývání a "třesení" obrazu pocit prostorového pohybu nevyvolá. Je to asi tak, jako když někdo udělá (pouťový...) "full motion" kabiny letadla - a pohyby snímá z polohy horizontu. Pro mnoho lidí se to může zdát atraktivní, někteří za to zaplatí horentní sumy (onehdá jsme o tom tady diskutovali) ale skutečnému letu to pocity spíše vzdálí.Pro někoho, kdo relitu nezná nebo nevnímá to může připadat zajímavé a "reálné", ale reálné to není. Tepve pohyby synchronizované se skutečným vektorem přetížení (Kolíňáci... zdravím!) jsou to pravé ořechové. Povrchně v tom rozdíl není velký, v podstatě je rozdíl diametrální.

Od čeho je to "kývnutí" hlavou, jak tady někdo chváílil výše, vlastně odviozeno, jak se počítá a kce se určuje směr, intenzita a doba trvání - je to skutečně vypočítaný pohyb hlavy (cca 7-10kg) nebo je to generováno asi tak, jako to "drncání" některých force-feedbacků? To zatím nikdo nepopsal - a bojím se, že o reálný prostorový "g-metr" stejně nejde. Takže:

Já nikomu nebráním, aby si ten "program třasák" nainstaloval, jen se snažím doložit, že je to odklon od reality.
 

Veľmi zaujímavý program   3. 6. 2011 / 11:01
čmeliak
ja teda nesúhlasím s tým že je to odklon od reality ak by som bral za 100% súčasný 2D panel vFS2004 a staršie verzie, kde sa nenachádzal ani virtuálny kokpit. Simulátory začali s diferenciou reality ak to takto nazveme na hodnote 100% od skutočného lietania, kde sú teraz nechcem sa k tomu vyjadrovať ale Ty vravíš o odklene k menším hodnotám a ja vravím, že je to odklon k vyšším hodnotám. Jožo mi to prepáči, ale teraz nehovorím o jeho príspevku ale o Ezdoc camere
 

Veľmi zaujímavý program - OT - klepání v IL-2 Šturmovik při přistání   3. 6. 2011 / 11:25
Blackrat
Dovolím si trochu zneužít tohle vlákno a zeptat se co říkáte na podobnou funkcionalitu v IL-2 Šturmovik. Tam se to klepe po vysunutí podvozku a klapek brutálně a děsně mě to štve, ale zastím jsem to nevypínal, protože jsem si myslel že je to reálný.. Teď po týhle debatě už si tak jistej nejsem. Bohužel jsem nikdy neletěl malým vrtulovým letadlem, takže nejsem schopnej posoudit jakej v tom má pilot pocit. Ale v Blaníku se to netřáslo (když nebyla termika) a padákovej kluzák se taky nijak zvlášť netřese.
 

Veľmi zaujímavý program - OT - klepání v IL-2 Šturmovik při přistání   3. 6. 2011 / 12:21
litinoveweedle (CSA381)
Na aktivaci prdelního čidla si pořiďte buttkicker nebo bodyshaker.

http://www.thebuttkicker.com/

Sám mám homodomo verzi, jehož přítomnost už zaregistrovali i sousedé...

http://www.youtube.com/watch?v=3hpaes_R3OE

L.
 

Veľmi zaujímavý program - OT - klepání v IL-2 Šturmovik při přistání   3. 6. 2011 / 12:29
čmeliak
http://www.youtube.com/watch?v=ej3ilhkvAoc&NR=1 toto je niekto z peráku od nás?
 

Veľmi zaujímavý program - OT - klepání v IL-2 Šturmovik při přistání   3. 6. 2011 / 22:34
litinoveweedle (CSA381)
jj to je kamarád TVS072 na návštěve u CSA381.

L.
 

Veľmi zaujímavý program - OT - klepání v IL-2 Šturmovik při přistání   3. 6. 2011 / 12:40
FSPilot   
No to klepání je tam podle mě nesmysl. Nevím jak to reagovalo v těch starých érech, ale pochybuju, že to klepání je tak šílené Např. velké éro jako Bojas z tohodle pohledu ani nepoznáš, že se něco děje (že se to bude takhle třást), seděl jsem v Senece a taky to nebylo poznat. S klapkama to už může být, přecejen velký úhel + relativně velká rychlost. Pokud např. na Cessně vysuneš klapky blízko max. povolené rychlosti pro vysunutí klapek, tak to celkem třese nebo když je to velký úhel (např. 40° u té cessny). Trošičku to třese i v tom bojasu, jak se to vysune na plno.
 

Veľmi zaujímavý program - OT - klepání v IL-2 Šturmovik při přistání   3. 6. 2011 / 13:33
Vita Zenisek
Tak mě to potěšilo, že jsem Šturma odinstaloval. Ono se to dá vypnout?
Dokud se to totiž klepalo jen na obraovce, říkal jsem si - čert to vem, ale když jsem připojil FF joystick, tak se s tim fakt nedalo letět....
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ