"automatická opozice" to je pěkné
Příjde mi to jako dobrá věc, která může zpestřit (zlepšit) pocit při lítání doma na monitoru. Neříkám, že by to bylo vhodné do simulátoru jako do krabice, to by byl přirozeně nesmysl
A rozpoznat poryv... no jde to, proč by nemělo? Je snad logické, že když ti kabina "klesne" v pohledu (hlava jde nahoru), tak se letadlo začlo pohybovat směrem dolů a naopak.
A pozor, bereš to z extrému do extrému - takový pohyb nikdy nenahradí prdelní čidlo, nikdy, proto nemůžeš chtít, aby člověk byl schopen na pár palcovém monitoru reagovat na sebemenší podněty tak, aby udržel stoprocentně plynulý let (ostatně, v reálu to zvládneš? ).
Např. v Condoru, když jsem ho zkoušel mi tyhle pohyby pomáhaly spolu s tím pípáním (nevím, jak se tomu říká, jestli je to jenom vario nebo něco jiného) lítat ve stoupácích (a tehdy jsem to lítal na myši a zvládnul jsem i 2h přelet na to, že jsem věděl houby, jak se to má lítat - ne, že bych toho teď věděl víc ). Ve šturmoviku je pro mě pohyb hlavy věcí, která mi pomáhá udržet letadlo v extrémních režimech, atd. V FSce tohle vždycky chybělo až do FSX. Pravda, že při čučení do budíků je to celkem k ničemu nebo spíš na škodu, ale smysl to zcela určitě má např. pro GA a opravdu jen záleží na tom, jak se to nastaví
Chceš teda říct, že kategoricky popíráš filozofii prakticky všech novějších simulátorů?
Tohle si nepořídím, protože je to pro FSX a to lítat nejspíš jen tak někdy nebudu (to spíš X-Plane a tam nevím, jak to s těma pohybama je)
A ano, zdá se mi to být krokem správným směrem k navození lepšího pocitu z virtuálního letu (pochopitelně, čučíš do obrazovky a přirozený vývoj velí co nejvíc se přiblížit filmovaným záběrům, které by měly navodit větší pocit reality) a to ne proto, že bych byl "automatická opozice".
Nastavení toho pohybu bude nejspíš silně individuální věc, ale rozhodně se mi lítá líp v simu, ve kterém se pohled pohybuje (nějak normálně) než když je kabina přibitá k obrazovce (pokud nečumím vyloženě do budíků). |
|