Bereš to hodně jednostranně Když je to vhodně nastaveno, tak jen z pohledu dokážeš jakštakš určit, co se s letadlem děje (pohyb kabiny ti napoví, jakým směrem se letadlo pohybuje).
Zcela určitě to není krok nesprávným směrem. Jde jen o optickou formu iluze pohybu, nic víc To máš prakticky totéž, jako tvrdit, že pohyblivé simulátory jsou krokem špatným směrem, protože nedokáží vyvolat kladné přetížení větší než 1G, ale i přesto dovedou hodně ošálit mysl. Totéž ma za účel tento pohyb hlavy. Nebude ti hýbat s židlí, ale pomůže ti se vcítit do situace (ale znova zdůrazňuju, je to hodně závislé na nastavení a chování takového pohybu) A platí tu že když je to dobře nastaveno, tak tě to dokáže dost ošálit. Když ne, tak je z toho akorát tak velký průšvih
Úplně stejné to je i např. s TrackIRem nebo FreeTrackem, popř. facetrackem. Nejde to brát jako simulaci pohybu hlavy a rozhlížení, ale jako nástroj (další ovládací prvek podobně jako je joy, klávesnice, pedály nebo myš), kterým můžeš ovládat něco (pohled) v simu. Jinak to taky popírá všechny "pravidla" (nebo jak to nazvat) chování se v reálném prostředí, protože když se ohlížíš, tak se ohlížíš, ne, že natočíš hlavu, ale očima sleduješ pořád jedno a totéž místo (mě osobně to při blbnutí s takovýma hračkama dělá velký problém) |
|