Příjemné dopoledne pánové,
zprvu bych rád poděkoval všem za přínosnou diskuzi (omlouvám se, že to nepíšu každému do vlákna, ale snad mi to bude prominuto).
To, že je tato tabulka pouze součástí celého "soukolí" výpočtu mi je jasné, pouze jsem ale nechápal, k čemu je v tom podání, ve kterém je v manuálu - shodli jsme se s většinou (i Radim mi to více méně nepřímo potvrdil), že se jedná o špatná znaménka (příp. špatné označení znamínky + a - u tailwind a headwind).
Dovolím si zde zveřejnit celý výpočet dle PMDG tak, jak je v návodu. Celý návod je možné stáhnout odtud: http://downloads.precisionmanuals.com/file_library/documentation/PMDG737_NEXT_GEN_600700_MANUAL.ZIP
Takto jdou tabulky v manuálu za sebou. Z nich jsem pochopil tento postup (ve zkratce):
1. zjistit dráhu v používání, OAT, TOW a wind
2. upravit délku dráhy v používání o korekci wind složky (přišlo mi prostě nelogické, že při tailwind by se mi délka dráhy prodlužovala (i když by to byla jen imaginární hodnota sloužící jako vstup do další tabulky - proto ta otázka)
3. dle upravené délky dráhy zjistit MTOW (a porovnat s číslem pro Climb - vybrat menší hodnotu)
4. dle TOW a použitých klapek určit V1, VR a V2 (chybí mi zde např. tabulka pro wet runway - asi pánové "zapomněli")
5. dle teploty upravit hodnoty V1, VR a V2
6. dle klapek, váhy a C.G. zjistit nastavení TRIMu
7. dle OAT a tlaku určit nastavení N1 (např. proč je to tady ve °F mi taky zrovna jasný není)
Je to jen ve zkratce, ale je z toho patrné, že mi jejich "výpočet" v první tabulce prostě neštymoval. Toť vše.
Pěkný den
|
|