Tahle tabulka není skutečně nic jiného, než oprava na vítr či sklon dráhy. Nic víc a nic míň se z ní vyčíst nedá. Pokud je třeba spočítat to, co nás zajímá, tj. limitní váhu pro dané podmínky, musí se jít ještě do následujících tabulek, Takeoff Field & Climb Limit Weights.
Zjednodušeně řečeno, můžu z nich zjistit, jaká je moje maximální hmotnost pro dané podmínky. Vezmu délku dráhy, která je k dispozici, tu opravím o sklon a aktuální vítr, z toho mi vyjde Corrected Field Lenght. Pak s ní jdu do dalších tabulek, kde pro nadmořskou výšku letiště a teplotu najdu příslušnou limitní váhu.
Výpočet je však jen hrubý, velice konzervativní a nebere v potaz spoustu dalších faktorů, zejména překážky. K tomu se musí používat speciální programy či tabulky
Jinak co se zmíněného limitu zadního větru týče, novější osmistovky mají 15kts, ale ty starší jsou omezeny jen na 10kts. |
|