Je to asi z nejakych neznamych dovodov,asi konstrukcnych,alebo uspornych.Na Z-142 sa naozaj muselo sledovat palivo - 4 budiky , doplatilo na to "par" pilotov.Myslim par doslovne, boli to kolegovia z Pardubic,vojenski piloti na kondicnych letoch na Z-142, nesledovali nadrze,a stalo sa, ze im vysadil motor,lebo neprepli na tu,v ktorej bolo este palivo a spadli.Obaja zahynuli.Najhorsie na tom bolo,ze zhoreli,aj ked im vysadil motor pre nedostatok benzinu.Proste fatalny konstrukcny nedostatok,podla mna. Ked som lietal tieto kondicne lety,tak som mal na kazdom navigacnom stitku cervenou zvyraznene PALIVO.
Lietalo sa vacsinou bez planu na 200 m nad terenom a nizsie,takze casu je malo pokial dojde k niecomu s motorom.Ovsem mna ucili,ze cely let je o tom hladat plochu na pristatie v pripade vysadenia motoru. Ovsem nad Krivanom...a podobnymi kopcekami,ktore musis preletiet je to na riziko. |
|