Nic ve zlym, ale tahle diskuse mi připadá jak z jiný platnety.
Co se kde v cessně přečerpává? Někdo s vás viděl v cessně 152/172/182 palivový čerpadlo? Milý FS Pilote - kdys naposled četl příručku (kterou bys měl umět), kdy ses naposled koukal na schema palivové instalace? Na co by mi bylo během letu si pro srandu králíkům "přečerpávat" palivo z nádrže do nádrže? Jakože nic jinýžho nemám na práci? Fakt si někdo myslíte, že přepínací kohout v palivové instalaci je proto, abychom mohli čerpat "po špunty" ????
Zlin 142 zatím zas tak dobře neznánm, ale (viz dál) jsem přesvědčen, že polohy palivového kohoutu (levá/pravá/obě) mají stejnou ge nezi, jako polohy kohoutu v cessně.
Chjo....
Překvapilo mne, že tu nikdo neuvádí (teda jestli jsem to nepřehlídnul) zcela primitivní, ale logický důvod - důvod konstrukční a bezpečnostní.
Mám dvě nezávislé nádrže, každou někde jinde. Z nich vedou někam hadičky (do kohoutu) a odtamtud do motoru. Jedna z těch hadiček se vyklepe (rupne, urazí ji sražený pták...) - a palivo vesele vytéká. Mám dvě možnosti:
1) nádrže jsou spojeny na tvrdo, palivový kohout buď "otevřeno" nebo "zavřeno". Takže poikud nechci motor "ustřihnout" hned, tak počkám až z obou nádrží všechno palivo vyteče - a prásknu s tím do nejbližší meze
nebo za 2)
mám přepínací kohout - a okamžitě, jakmile zjistím takový únik paliva přepnu kohout na "zdravý okruh" a řeším možnost doletu na poloviční zbytek paliva, který se mi tímto levným trikem podařilo uchránit před vytečením.
Elementary, dear Watson.
A to navíc nejni z mý hlavy - stačí si přečíst "emergency procedures", který by cesnovej (i zlinovej) pilot (tak nějak...) asi měl umět zpaměti, ne? |
|