| | Zajímavé otázky - tah motoru+MM OK-TVS 2. 11. 2010 / 14:41 | |
| | Konečně jsem našel, co jsem hledal. Úspora peněz snižováním tahu motorů, údaje jsou na motor a rok
Standard Body Airplane
CFM56-7B26
Average 5% reduction from full thrust
$/Year/Engine
22,000 - 26,000
Average 10% reduction from full thrust
$/Year/Engine
40,000–49,000
Average 15% reduction from full thrust
$/Year/Engine
55,000–68,000
Average 20% reduction from full thrust
$/Year/Engine
69,000–84,000
A jen tak mimo mísu, dneska jsem se na netu dočetl, že v Indonésii při přistání nakřápli B 737-400 PK-LIQ. Ta imatrikulace mi něco říkala, dal jsem to do vyhledávače... a bohužel se mi to potvrdilo, je to první B737 TVS, OK-TVS (resp. HA-LKA)
Naštěstí tam nebyly žádné oběti
DATE: 02.11.2010 LOCAL TIME: 11:25 LOCATION: Pontianak-Supadio Intl AP (WIOO), West Kalimantan LOCATION GOOGLE MAPS COUNTRY: Indonesia
AIRLINE: Lion Ar TYPE: Boeing 737-400 REGISTRATION: PK-LIQ
OPERATION: DSP FLIGHT No.: JT 712 FROM: Jakarta-CGS TO: Pontianak VIA: -
OCCUPANTS: PAX: 169 CREW: 6
FATALITIES: PAX: 0 CREW: 0 OTHER: 0
INJURIES: PAX: 0 CREW: 0 OTHER: 0
DAMAGE TO AIRCRAFT: substantial /
damaged beyond repair
On landing in rainfall, the 737 skidded off the end of the runway coming to rest in a field about 25 meters further. Its nose and all main gear collapsed. All passengers and crewmembers evacuated via chutes. At the time there are no reports about any injuries. (Pontinanak´s main runway 15/33 is 2250 meters in lengh)
|
| |
|