| | Zajímavé otázky - protihlukové postupy, tah motoru vs. odmrazování 22. 10. 2010 / 12:32 | |
| | Dovolím si drobnou připomínku k poznámce pod čarou u odpovědi na otázku č. 1):
U jiných než proudových se protihlukové postupy řeši jinak, ale ne že se nevyžadují. Pokud se aplikují, není na to jednotný mustr. V takovém případě je vždy v AIPU daného letiště uvedeno, jak se mají chovat dvoumotorové, případně čtyřmotorové atd. Všeobecně se ale předpokládá, že pístová letadla si moc různých omezení po startu dovolit nermůžou - a tak většinou je protihlukové opatření nahrazeno omezením času provozu těchto letadel na daném letišti (Magdeburg, Tempelhof svého času - a další) anebo se za hlučná letadla, co se hrabou nízko a proto produkují velkou klukovou zátěž (DC-4, DC-6) platí astronomické poplatky - aby si kdokoliv rozmyslel tam s tou mrchou letět (opět: Berlin...) |
| |
|