| | Zajímavé otázky - protihlukové postupy, tah motoru vs. odmrazování 2. 11. 2010 / 16:45 | |
| | Jednotlivé verze CFM 56, třeba 3 a 7, se od sebe dost liší, krásně je to u obou verzí vidět třeba na fanu. Některé verze dokonce mají i jiný počet stupňů kompresoru. Motory stejné verze a různých ratingů se však, pokud mi je známo, od sebe neliší.
Ohledně toho režimu CLB, to ti neodpovím, protože to nevím. Je však jedna zajímavost. Stoupací režim má dvě redukované hodnoty, CLB 1 a CLB 2, které se liší snížením o 10, resp. 20% tahu. FMS si je volí automaticky podle toho, jak je snížený tah motorů při vzletu. A tady je ta anomálie - vzletový režim lze zredukovat (zejména u prázdného letounu) natolik, že je i R-CLB 2 vyšší, než TO, a po "redukci" na stoupací režim (stiskem tlačítka N1 na MCP) dojde ve skutečnosti ke zvýšení otáček N1, a to až o 3%. |
| |
|