Jasný a právě proto jako už obvykle mně překvapil ten rozdíl a porovnal jsem ho s tím co je zase bližší mně To si nikdy neber nijak osobně, to je prostě jen příklad toho, že to je jinde i jinak
U 757 prostě platí, že nejúčinnější je RTO Autobrake, pak MAX pedual , pak MAX auto a pak ty jednotlivé stupně. On ten rozdíl mezi RTO a MAX pedual není tak hrozný, "jen" 90m při max. hmotnosti u přerušeného vzletu na úrovni V1, a to ještě za předpokladu neúplného sešlápnutí pedálu. Ale zase na druhou stranu 90 metrů mít a nemít, však víme...Proto nás taky učí, že pokud to brzdí, tak je to RTO a nesahat, protože je to nejúčinnější
K tomu stahování plynů - aerodynamicky je to správně jak říkáš, systémově by to ale u nás bohužel moc nefungovalo, protože dokud nejsou motory na idle, tak autobrake nefunguje. Čili díky výše uvedenému je opět nejoptimálnější thrust lever close, autothrust disarm, monitor RTO, pull speedbrake, full reverse.
No a pak se oba na sebe podívají, řekne se "what the f..k" (to už není podle SOP , chvilku se to rozdýchává a pak se řeší podle situace co dál, jedou potřebné checklisty pokud jsou a/nebo komunikace s ATC. |
|