No, tak dalo by se udělat taky, i výškově Toleranci sice potřebují, ale jedna věc je předpis daný starší technologií abychom tam mohli všichni nějak koexistovat a věc druhá jsou "moderní" technologie řekněme 1980+, u kterých se dostáváš na odchylky řádu desítek ft v nejhorším případě. Osobně si myslím (a doufám že mi dá vývoj v brzké budoucnosti zapravdu), že není vůbec problém snížit výškové rozestupy na 500ft. Níž už bych nešel, jednak už z důvodu velikosti letadel jak píšeš a taky z důvodu např. silných turbulencí, apod. Ale 500ft - na to už máme dávno technologii. Ať už elektronické výškoměry vypiplané pomocí různých ADC a ADIRu téměř k dokonalosti, nebo moderní autopiloty (ostatně i bez nich nároky kladené na IR certifikované piloty), tak třebas TCAS II 7.1, nebo jeho nedávno Airbusu schválenou modifikaci pro automatické RA autopilotem. Říkám to i s vědomím toho jak hrozivě někdy vypadá takové 1000ft křižování s nějakým macíkem jako je B747 nebo A380, ale tudy prostě IMHO vede cesta
Masakr to asi bude, ale 4D je cesta vpřed (bohužel i bohudík) a dokud budem pořád vozit cestující (což budem asi pořád, že , tak to bude neustále o On Time Performance a SLOTech (resp. jejich nestíhání kvůli támhle Frantovi, který si přece může v klidu dát ještě jedno v letičtním baru) a pokud bude "daný čas na daném místě" způsob jak to obejít a odletět včas a po zvolené trase, tak hurá do toho.
Pilně studujte, jak už říkal Eproučník, jste tam na tom ŘLP právě vy mladí nadějní, na jejichž bedrech změny stojí |
|