FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 17. 4. 2025 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Změna FL dle FP Jeden příspěvek | Celý strom
Změna FL dle FP   10. 6. 2010 / 15:04
Rychlokvaška
Odlehčený mode ON/
Heleď, vy nám pomůžete předstírat, že letadla potřebují nutně piloty a my zase vám, že piloti potřebují ATC )
/Odlehčený mode OFF

Pozn. pro novináře co to tady čtou: Letadla OPRAVDU potřebují min. 2 piloty a piloti OPRAVDU nutně potřebují ATC.

K těm trendům - už hodně dlouhou dobu je tu technologie, která umožňuje letět s RNP1 nebo dokonce RNP.3 vpodstatě kdekoliv a kdykoliv, stejně jako bezpečně a trvale udržovat výšku +/- 100ft, stejně jako vidět a regovat na okolní provoz, přenášet podrobná data o kdečem možném v letadle na zem i okolnímu provozu, apod. Objevují se v provozu technologie umožňující zavést i přesnou 4 dimenzi - čas - a doletět tak na daný WPT v přesně daném okamžiku. O tom jaké technologie jsou dostupné a vyvinuté, jen ne doposud v provozu taky není asi potřeba mluvit. A i přesto musíme pořád lítat s vertikálními rozestupy 1000ft a horizontálními dokonce 5, 12, 25, někdy i 60nm, pořád musíme zpomalovat, protože kdesi 50 mil před námi letí letadlo o M0.01 pomaleji a tak bychom se mohli kdesi v nekonečnu dohonit

Píšu to s drobnou nadsázkou, samozřejmě chápu důvody jako jsou primární radary a jejich omezení, starší technologie letadel pořád se pohybující ve vzduchu, nutné bezpečnostní rezervy, apod. Nedokážu si ale představit v budoucnu stav, kdy se vším dostupným vybavením budeme pořád lítat jako trotlové po neoptimálních tratích a v neoptimálních hladinách, jenom proto, že zhoustne provoz. To je trvale neudržitelný stav.

UK, Benelux, Švýcarsko, Itálie a před stávkou dokonce už i Španělsko a Portugalsko už tohle celkem chápe a umožňuje let přímo plánovat jako ATS direct routing, nejen přes body jaké chceme, ale taky i s dlouhými directy a kupodivu nejen v noci. Ve většině zemí (a nutno podotknout mezi ně samozřejmě patří i ČR), taky není problém s hladinami a jejich změnami. Ale přesto je tu pořád to Německo a Francie, které musí mít odhadem tak 5ti násobný počet řídících na objem provozu než zbytek Evropy a přesto zažít direct nebo změnu hladiny je skoro svátek. To stejné ostatně platí i mimo enroute - někde řídícím stačí 2.5nm rozestupy a sází to tam jedno za druhým bez nutnosti ostatní zdržovat, plýtvat palivem a dělat hluk (třeba ono mnou neustále omílané UK), jinde je i 15nm málo a řídící je na infarkt (typicky Egypt).

Co tím chci říct je, že IMHO když se chce, tak to jde...je to vidět v praxi, jsou na to technologie, jediné co chybí je dle mého názoru vůle, což taky možná v překladu znamená - finance.
 
Změna FL dle FP - Jandik Zobrazit celý strom09. 06. 10 v 08:20
Změna FL dle FP - FSPilot Zobrazit celý strom09. 06. 10 v 09:30
Změna FL dle FP - Lowmick Zobrazit celý strom09. 06. 10 v 09:53
Změna FL dle FP - kutak Zobrazit celý strom09. 06. 10 v 15:52
Změna FL dle FP - kutak Zobrazit celý strom09. 06. 10 v 15:58
Změna FL dle FP - FSPilot Zobrazit celý strom09. 06. 10 v 19:36
Změna FL dle FP - Lowmick Zobrazit celý strom09. 06. 10 v 19:53
Změna FL dle FP - FSPilot Zobrazit celý strom10. 06. 10 v 12:50
Změna FL dle FP - Míra Dušínůj Zobrazit celý strom10. 06. 10 v 13:34
Změna FL dle FP - DEJV Zobrazit celý strom10. 06. 10 v 14:14
Změna FL dle FP - Marky Parky Zobrazit celý strom10. 06. 10 v 14:20
Změna FL dle FP - Lowmick Zobrazit celý strom10. 06. 10 v 14:37
Změna FL dle FP - Marky Parky Zobrazit celý strom10. 06. 10 v 14:15
Změna FL dle FP - Míra Dušínůj Zobrazit celý strom10. 06. 10 v 14:20
Změna FL dle FP - Marky Parky Zobrazit celý strom10. 06. 10 v 14:28
Změna FL dle FP - Míra Dušínůj Zobrazit celý strom10. 06. 10 v 15:04
Změna FL dle FP - Mike2811 Zobrazit celý strom10. 06. 10 v 15:12
Změna FL dle FP - Míra Dušínůj Zobrazit celý strom10. 06. 10 v 15:26
Změna FL dle FP - Marky Parky Zobrazit celý strom10. 06. 10 v 17:08
Změna FL dle FP - Míra Dušínůj Zobrazit celý strom10. 06. 10 v 19:15
Změna FL dle FP - kutak Zobrazit celý strom11. 06. 10 v 00:14
Změna FL dle FP - Míra Dušínůj Zobrazit celý strom10. 06. 10 v 14:22
Změna FL dle FP - Marky Parky Zobrazit celý strom10. 06. 10 v 14:30
Změna FL dle FP - Rozšafín Ctibum Zobrazit celý strom10. 06. 10 v 16:03
Změna FL dle FP - Míra Dušínůj Zobrazit celý strom10. 06. 10 v 16:22
Změna FL dle FP - Rozšafín Ctibum Zobrazit celý strom10. 06. 10 v 16:24
Změna FL dle FP - Míra Dušínůj Zobrazit celý strom10. 06. 10 v 16:45
Změna FL dle FP - Karel Zobrazit celý strom10. 06. 10 v 17:34
Změna FL dle FP - Míra Dušínůj Zobrazit celý strom10. 06. 10 v 17:55
Změna FL dle FP - FSPilot Zobrazit celý strom10. 06. 10 v 18:07
Změna FL dle FP - Karel Zobrazit celý strom11. 06. 10 v 09:30
Změna FL dle FP - FSPilot Zobrazit celý strom11. 06. 10 v 09:38
Změna FL dle FP - Karel Zobrazit celý strom11. 06. 10 v 11:48
Změna FL dle FP - Karel Zobrazit celý strom10. 06. 10 v 16:35
Změna FL dle FP - Premek Zobrazit celý strom10. 06. 10 v 16:37
Změna FL dle FP - orgonit - Teflon_490 Zobrazit celý strom10. 06. 10 v 16:42
Změna FL dle FP - orgonit - Premek Zobrazit celý strom10. 06. 10 v 16:49
Změna FL dle FP - Míra Dušínůj Zobrazit celý strom10. 06. 10 v 16:47
Změna FL dle FP - Premek Zobrazit celý strom10. 06. 10 v 16:52
Změna FL dle FP - Hermann Zobrazit celý strom10. 06. 10 v 18:21
Změna FL dle FP - Karel Zobrazit celý strom11. 06. 10 v 09:28
Změna FL dle FP - Hermann Zobrazit celý strom11. 06. 10 v 12:48
Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ