Tak s výškou toho už moc neuděláš. V hladinách, kde chtěj všichni létat (mezi řekněme 320 a 400) v RVSM prostředí je výškově tak narváno, že tam už prostor na expanzi není. Nezapomeň, že těch 1000ft je jen tlakových a výškoměry potřebují nějakou toleranci. V "nejhorším případě" tam můžeš dostat mezi dvěma letadly 300ft skutečných a změř si výškovku 747y , kolik tam zbývá.
Navigační přesnost, případně 4D navigace, tam je ještě poměrně dost s čím pracovat a je to opravdu jen o financích a dostupnosti technoligie "masám". Problém je třeba v tom, že je potřeba kompletně změnit technologii práce (třeba u ATC) a to při zachování zpětné kompatibility. Což bude docela masakr. Ale AFAIK tak třeba připravované nasazení datalinku bude prvním krokem oné revoluce u nás....
Jinak v ČR se teď buďto větší nasazení CDR1/2 nebo dokonce freeroute airspace na noc pozorně hodně studuje. Tak uvidíme co čas přinese. |
|