Já osobně bych mezi to zdůvodnění ještě přidal - pokud prostě není přistání jakkoliv podle představ (čili delší), ať už je počasí, letiště i stav letadla jakýkoliv
Protože opravdu mi nebude žádné letiště nařizovat, abych nepoužíval reverzy, pokud to potřebuju pro zvýšení brzdného účinku při zachování stejné energie absorbované brzdami(např. proto abych přehodil autobrake na vyšší stupeň nebo začal brzdit manuálně).
Pokud bych mluvil za sebe a pokud jde o rozumně dlouhé dráhy (řekněmě nad 2.5km) s rozumně designovanými pojížděčkami a high speed exity, tak přistávám téměř výhradně s reverzy na idle, hlavně "doma". Pokud je to ale kdekoliv kolem středozemí, kde je horko, člověk se nemůže spolehnout na vítr od věžky, natož z ATISu a dráhy nejsou nejdelší, tam je prostě full reverz standard (a nejen podle SOP) a pokud se to někomu nelíbí, ať nám pošle fakturu Totéž platí pro mokrou, notabene kontaminovanou dráhu, a to kdekoliv.
Aby nedošlo k omylu - samozřejmě se snažím vždy lítat tak, aby byl produkovaný hluk minimální (idle reverse, max. deraty i za využití improved climb V rychlostí, continuous descent, dolaďování rychlostí při leveloff aby se neměnil tah motoru, atd. atd.), ale jednou naše letadlo splňuje danou hlukovou specifikaci a je na provozovateli letiště, aby ho postavili takové, aby si ten reverz od posádek ušetřili a na ATC, aby nás vodili po obloze tak, abychom hluk nemuseli dělat |
|