Ahoj,
u ERJ140 mám poznámenáno, že zákazníci z EU často objednávají letadla bez volitelného reverzu tahu motorů, důvod je prý v tom, že na letištích EU je většinou použití reverzů zakázané a tak radši ušetří hmotnost.
U Ruzyně jsou reverzy skutečně zakázané v noci:
Reverzní tah při jiném než volnoběžném režimu může být v době od 2100 do 0500 (2000-0400) použit pouze, je-li to nutné, z bezpečnostních důvodů.
U Ostravy ani Brna jsem omezení nenašel.
O kousek dál mám poznámku, že na mokré, namrzlé či zasněžené dráze je doporučeno používat maximálním způsobem reverzní tah a brzdit minimálně.
Zajímalo by mně, jak to je s těmi zákazy (pokud jsou na letišti aplikovány). Pokud je dráha mokrá/namrzlá (ATIS, Braking Action), bere se to jako "bezpečnostní důvod" a použití reverzu během přistání je akceptováno?
|
|