| | XPL VFR Změnování, modelování a další..... 8. 3. 2010 / 09:00 | |
| | Vezmu to pěkně po pořádku....
1) mám z vás radost chlapci, konečně se to trochu hnulo...
2) malé domečky mají vesměs asi půl patra soklu podzemí, takže pokud se dají do svahu cca 30 stupňů, neměl by být problém. Větší domy jako třeba paneláky mají podzemí jen asi metr, protože jsem u nich nepředpokládal, že by měli někde stát na prudkém svahu. Vycházel jsem z úvahy podle reálu, ale nic není dokonalé...
3) Co se týká konkrétních objektů - samozřejmě, že bude lepší pokud si dáte práci s přípravou individuálních objektů podle reálu. Tady bych akorát prosil dodržet takováto pravidla:
- modelujte objekty úsporně (je to jen stafáž)
- připravujte pokud možno jednu velkou texturu na které je všechno, co se daného objektu či města týká. XPlanu vyhovuje, když načítá méně velkých textur než mraky malejch. Ideální je, dělat texturu 2048x2048 a na ní umístit co nejvíce objektů z dané oblasti.
- nedělejte textury zbytečně detailní (domky jsou jen stafáž...). Je třeba si uvědomit, že krajinu sledujeme v nejlepším případě z několika set metrů, takže textura obvykle zobrazuje stejně nějaký nižší mipmap level. Klidně na textuře vynechte volné místo pro další využití, než dělat zbytečně detailní texturu kvůli jednomu baráku.
Podívejte se na vzorové textury do CR_objektů...
- DŮLEŽITÁ věc: pojmenování objektů a textur. Jelikož jsem trochu paranoidní systematik, naléhám na vás abyste důsledně pojmenovávali objekty i textury. Za nějaký čas se nám to rozhodně vrátí až v tom bordelu budeme dělat nějaké úpravy...
Zvolil jsem takovouhle logiku:
objekty... název města_barák, např. praha_kcentr.obj....
textury... název města_číslo, např. praha_01.dds, praha_02.dds
Opět nakoukněte na vzor do CR_objektů.
4) Dodatečné doplňování a změna objektů - tady nemám ještě úplně jasnej postup, páč jsem si říkal, že tohle hned tak řešit nebudem, ale představuju si to asi takhle:
Pokud budu dodělávat nějakou už rozpracovanou oblast, bude nejlepčí pokud si naimportuju do WEDu stávající DSF dané oblasti z CR_objektů. Tam mi vznikne ve struktuře scenérky složka s názvem toho DSF...
Nové objekty kladu mimo tuto složku, takže jsou snadno oddělitelné od těch stávajících. Jen při výsledném exportu scenérky do DSF musim vymáznout složku s naimportovaným stávajícím CR_objekty....
Otázka záměny již vložených objektů je složitější - tam zkrátka nezbývá než se domluvit: udělal jsem tadyten barák podle reálu, vyhoď mi tam ty knihovní...
Je to holt vopruz a snad se nám to nebude stávat často. Ostatně proto jsem v tutoriálu zdůrazňoval abyste nepoužívali objekty provizorně. Je snažší je později doplnit než vyměnit...
5) Mapka je super - už jsem na to myslel a jsem rád, že se toho někdo chytnul. Bude se to hodit..
|
| |
|