| | XPL VFR Změnování, modelování a další..... 9. 3. 2010 / 19:30 | |
| | Nemůžu s tebou tak úplně souhlasit. Je tedy hezké vidět, že někdo má podobně paranoidní přístup k detailům jako já )) ale nezapomínejme, že se pořád bavíme o stafáži v krajině. Už když jsem navrhoval knihovnu, strávil jsem mnoho hodin tím, že jsem na GE prolejzal různé vesnice a města a přeměřoval a zapisoval jsem si typické rozměry objektů, abych vyhodnotil nejoptimálnější rozměry knihovních prvků (hle jak vědecký přístup - inu statistika nuda je, má však cenné....)
Mojí snahou bylo, aby knihovna nebyla zbytečně složitá, takže jsem důkladně zvažoval základní typy domků. Zase tak složité to rozhodování není - základních typů je a bude pouze několik (ne desítky). Každý typ se od sebe liší tvarem a taky velikostí. Například základní domky jsou 1-2 patra, vila je 2-3 patra, ale zároveň je obvykle půdorysně větší. Taky dvojdomek má svůj charakteristický rozměr. Takže kdybys například zvolil: kategorie - základní domky staré / šikmé střechy - pak by za tebe automatický proces mohl na základě velikosti footprintu vybrat mezi solitérním domkem, dvojdomkem, vilou, dvojvilou....
Ještě lepší příklad jsou ty plechové skladové haly: v knihovně máme 5 různé šířky, každou ve 14 délkách. Dneska musíš ve WEDu ručně vybrat správnou variantu ze 70ti. To by za tebe mohl klidně udělat automat.
Nebo solitérní stromy. Dneska je potřeba každej trochu natočit, aby nevypadaly ve scenérce uniformně. Skript by je mohl natočit náhodně....
U paneláků a administraček souhlasím - tam jedině je potřeba volit ještě navíc výšku, ale zase tenhle typ baráku sázíš spíš po jednotkách a ne po desítkách. Ale i tak by to šlo minimálně o jednu volbu zautomatizovat... |
| |
|