Předpis ukládá, že autopilot musí být při letu v RVSM funkční (tzn. nelze plánovat let do RVSM při MELnutém AP), nikde ale nespecifikuje (pokud si to aerolinka nedá do Operations Manual v SOPs a tím pádem je to pak závazné), že musí být zapnutý
Namáhavější to je, ale je to dobrý trénink pro instrument scan a pokud se to dobře vytrimuje, letí to víceméně samo. (Tonde teď přestane číst Já jsem dlouho bral let ve vysokých hladinách vysokým mach číslem jako něco ooooooh, tady je to moc zvláštní, nenene, bojim bojim, nešahat. Přitom je to pořád letadlo, my jsme pořád piloti a prostě je to potřeba jenom řídit, o nic nejde Samozřejmě existují různé specifické problémy a hrozby tam nahoře, ale s tím je potřeba počítat a podle toho taky letět. Ale díky bohu za tu možnost, v téhle době je manuální pilotní zručnost na dopravácích, ať už jde o let v jakékoliv výšce, na úbytě. |
|