Koukám, že se debata rozjela, zatím co jsem provětrával krovky. A jak se dnes opět ukázalo, pro praktické lítání stačí základní znalosti aerodynamiky, molekulární úrovně skutečně ne třeba.
Ale od přírody jsem tak trochu šťoura a tohle mi vrtalo hlavou a v mezičasech, kdy po ruce není žena Kopriku, šťoural jsem se mimo jiné i v tomhle.
Tímto děkuji Marianovi za fajn odkaz, něco takového jsem hledal.
Hlavně mě ale spasila doktorova věta: "Statický tlak klesá, když roste rychlost proudící kapaliny"
Já to v učebnicích vždy viděl tak, že statický tlak klesá, když roste tlak dynamický.
Smysl obou vět je totožný, jen jsem to potřeboval jinými slovy, což já občas prostě potřebuju.
Teď je mi taky jasné, že když jsem ve dvou různých učebnicích o proudových motorech četl, že s rostoucí rychlostí vzduchu dojde k poklesu tlaku a naopak, je řeč o tlaku statickém a o žádném jiném.
Přišlo mi to jako opak toho, co platí u křídla a to byl vlastně impuls k napsání tohohle dotazu.
Takže ještě jednou díky doktorovi za medicínku……....jak mě se ulevilo. |
|