FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 4. 12. 2024, svátek má Barbora Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Tlaky Jeden příspěvek | Celý strom
Tlaky   16. 7. 2009 / 00:48
kuma   
Myslím, že to bereš za špatný konec.

Co se týče vztlaku a obtékání profilu, tak přestože se ten vzduch kolem profilu pohybuje, jde o tlak STATICKÝ.

Viz: Bernouillova rovnice - komentář: "Statický tlak klesá, když roste rychlost proudící kapaliny"

takže vztlak vyplývá především z rozdílu STATICKÝCH tlaků na sací a tlakové straně profilu - primitivně - částice v proudnici na horní (vyboulené) straně profilu musí při obtékání urazit dráhu delší, než částice obtékající profil zespod. Pokaždé, když mají částice urazit větší vzdálenost (neproudí zpříma, ale po křivce) - "naředí se" - a tím klesne statický tlak. Pokles statického tlaku na horní straně je větší (větší dráha, větší urychlení, větší "naředění) - než dole, proto je mezi těmito statickými tlaky rozdíl - a temn rozdíl je vztlak.

správně píšeš, že celkový tlak je (vektorovým) součtem statického a dynamického, ale asi se prakticky uplatní v oblastech, kde dynamický tlak převažuje nad "triky" statického tlaku - na náporové straně profilu při vysokých úhlech náběhu a podobně.
 1x  
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ