FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 4. 12. 2024, svátek má Barbora Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Tlaky Jeden příspěvek | Celý strom
Tlaky   15. 7. 2009 / 22:19
vojtas
Ahoj vespolek.
Protože vím, že se na tomto fóru vyskytuje v porovnání s některými jinými nadprůměr chytrých hlav, dovolím si hodit do pléna dotaz, na který jsem zatím nenašel uspokojivou odpověď.
Jde o tlak statický a dynamický.
Všichni víme, že vzduchová částice na dozvukovém profilu křídla musí na vrchní straně urazit delší vzdálenost, než na spodní a tím je nucena pohybovat se rychleji.
Tím taky na této horní straně stoupne dynamický tlak a klesne tlak statický, důsledkem toho je, že je křídlo „nasáváno“ vzhůru.
Taky víme, že statický tlak je vlastně součet hmotností vzduchových částic ve sloupci vzduchu nad daným místem a dynamický tlak je kinetická energie vzduchových částic působících na předmět při vzájemném pohybu.
Součet obou tlaků je konstantní.
A otázka zní, můžu si pokles statického tlaku na vrchní straně profilu představit tak, že pohybující se částice vzduchu, jejíž vektor v klidu směřoval do středu země, se při zrychlování rozloží do dvou vektorů a čím je „vektor pohybu“ větší, tím je „vektor tíhy“ menší?
A v důsledku toho je statický tlak na vrchní straně profilu nižší než na spodní?

Snad jsem podal dost jasně to, na co se vlastně ptám, i když jak to tak po sobě čtu...
Rozepsal jsem se takhle detailně proto, aby jste případně mohli zkorigovat mé případné omyly, že kterých pramení má nejistota v otázce tlaků.
Prostě mi jde o to, pochopit na molekulární úrovni, jak to funguje.
 
Gonzo
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ