Dovolím si jen dvě drobné poznámky - jinak nechci rozjíždět flame - jak jsi správně schrnul, jako "poskytovatel ATS" mám zájem aby odpovídač mělo maximum letadel létalo se zapnutým odpovídačem.
a) Záchrana "kejháku" - ELT ti pomůže leda ex post a to už můžeš být pod drnem. Situací kdy éru zachrání kejhák odpovídač i ve chvíli, kdy není na spojení s ATC a není v řízeném prostoru (nebo si myslí, že není v řízeném/omezeném prostoru) jsem už za svou krátkou kariéru FIDa zažil docela dost.
b) V neřízených prostorech bohužel nelétají jen cesny a zlínky, ale i docela žihadla. A zaplať (doplň příslušnou bytost dle vyznání), že mají na palubě TCASy.
Jinak co se ADS týká, tak přínos pro bezpečnost leteckou IMHO několikanásobně převyšuje nebezpečnost společenskou. Ale chápu, že ti to může vadit, na tvých argumentech něco je... naštěstí zatím povinný není. |
|