Vůbec nepolemizuju o tom, že "sledovači, monitorovači odposlouchávači" nezpůsobují problémy a případný stres. Už vůbec nebylo mým záměrem Ti vysvětlovat k čemu je odpovídač, velmi mne ale překvapuje Tvůj názor (tím nemyslím, že nutně musí být špatný, nebo že Ti ho chci vyvracet). ELT na 406 je dobrý, až když jsi v tom lese, z hlediska sblížení provozu a možném odvrácení hrozícího nebezpečí o kterém jsem mluvil je k ničemu. Všichni piloti i řídící se kterými jsem doposud přišel do styku a toto téma jsme probírali razili myšlenku že to co je ve vzduchu by o sobě mělo dávat vědět jakýmkoli technickým způsobem, který je k dispozici. Incidenty sblížení dopravního letadla s kluzákem či jiným provozem se staly, obvykle jde o chybu pilota (ztráta orientace, nekázeň...) a nedá se vyloučit, že se to nebude opakovat. Stejně tak se nedá vyloučit nouzové sklesání velkého éra do malých výšek. Teď je tedy otázka, co je menší zlo, jestli mít odpovídač vypnutý i když ho mám na palubě a jeho použití není vyžadováno, nebo holt letět při pocitu, že mne někdo šmíruje. Já osobně ho zapínám vždy, i když už jsem jednou dostal pojeb, když jsem "údajně" byl 300m v CTR (letěl jsem po jeho hraně). |
|