Jo, máš pravdu, stejnou zkušenost mám z vivata (na nic složitějšího jsem si šáhnout nesměl a ani bych si nedovolil). Taky to nevysvětlím asi přesně - ale je to právě to moc rychlý hoření, velký tlaky, vysoký teploty, tvrdej chod, přehřátý hlavy... co je problém stejně nastaveného předstihu.
Ono právě ten posun v předstihu udělá (u vivata - jiný éro neumím ) ne že by se "zrychlilo hoření tím, že směs ve spalovacím prostoru zahoří ze dvou jader" - ale že je potřeba "aby aspoň jedna svíčka zapálila" - ta druhá už pálí do spáleného - nebo (když ta v časování první selhala) zapálí aspoň ta druhá, co tam zbylo.
Když se poštelují obě svíčky do prakticky stejného momentu (stejný předstih) - tak se s tím výsledkem ten letecký motor nepopere - a hřeje hlavy.
U tý mý alfy je to naopak - tam právě je umístění a časování obou svíček vypracováno (spolu s tvarem spalovacího prostoru) tak, aby byla rychlost hoření a dosažený tlak maximální - tam je to právě především ke zvýšení výkonu ve vysokých otáčkách. Ale to by asi žádný řadový mechanik nenačasoval šroubovákem a kombinačkama (kterými se "štelují" magneta jak ve vivatu, tak v dvěstěkouli).
ERGO: dík za doplnění - je to pro mne argument, že ausgerechnet letecké motory mají zdvojené zapalováním PŘEDEVŠÍM kvůli bezpečnosti |
|