citace z knihy: "Úkolem zapalovací soustavy je ve vhodném okamžiku zapálit stlačenou palivovou směs ve spalovacím prstoru kždého vále. k zapálení dochází elektrickm výbojem vzduchovou mezerou mezi elektrodami zapalovacích svíček, na kterou bl přiveden proud ysokém napětí. vysokymi tlakyvznikajícími při kompresy je však zapování sníženo. pro zlepšení spolehlivosti zapálení a spalování jsou na letadlovýchmotorech používány dva nezávíslé zapalovaí okruhy."
(porovnával jsem to s celkem třema knihama, co mám doma k dispotici a ve všech je to dost podobné. Spolehlivost ano, ale hoření.)
Takže je to spolehlivost hoření/zahoření. Ale rozhodně ne při závadě svíčky, nebo magneta. když si toto převedeme do P/V, T/S diagramu, dostaneme větší výkon.
pkud se na svíčce objevuje olej, nebo karbon, jedná se svíčku teplou, nebo studenou. je tedy vadná a je třeba jí vyměnit.
Pokud při testu magneta neklasnou otáčky, je něco špatně. pokud klesnou o moc, je zase nco špatně. Ale otáčky klesnout každopádně musí.
No, u Vivata nárůst výkonu vážně nebe tak markantní. je to slabý motor. Apropo, kdo by byl schopný z těch pár zadejchanejch poníků dostat něco navíc. |
|